Inlägg från: saraisundsvall |Visa alla inlägg
  • saraisundsvall

Syjunta för gravida!

gröna L gjorde en superfin! Bild finns: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m59973868-193.html, och om man i det inlägget klickar under hennes namn på "visa endast" och sen går till sidan 2 av hennes inlägg i den här tråden så finns en beskrivning också!
    Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • saraisundsvall

Köpte också en prymtång för tryckknapparna på Bibbis textil. Supersnabb leverans, mycket trevligt! Sen hittade jag den på Åhléns för ungefär samma pris, så det kan ju vara värt att kolla upp. Det är i alla fall väldigt lätt att sätta tryckknappar med tången!

• saraisundsvall

Underbar filt, weasley! :)

• saraisundsvall

Min virkade filt är färdig! Den är dock inte så stor, ungefär lagom till vagnen. Har i princip snott hela idén till filten från alskadepyssel.blogspot.se/2012/06/present-till-en-nyfodd.html (Bildgooglade mormorsränder och hittade den som jag tror kommer att matcha vagn och påslakan perfekt, men sen har jag valt annat garn och att inte ha oregelbundna ränder)

• saraisundsvall
    Tallbarr12: Åh vad mycket fint! Och oj vad många filtar!!! Nästan lika många som vi har tror jag... ;)

Dina converse är också jättefina! Nästan exakt likadana blir jag aldrig klar med (har bara snörena kvar men eftersom det inte känns som att de blir så fina så kommer jag mig aldrig för att göra klart dem).
  • saraisundsvall
    Tallbarr12 skrev 2012-10-30 20:34:37 följande:

Jag tyckte snörena gjorde jättestor skillnad för hur de såg ut, de var inte alls lika fina innan jag snörade dom! Så om du orkar skulle jag testa och göra snören
    Det låter ju lovande! Kanske ska göra klart dem imorgon då så att jag kan påbörja nya projekt som känns som att det kommer bli mer lyckat, virkad bebismössa. Tack för peppningen!
  • saraisundsvall

Anakin: fina byxor!

• saraisundsvall

Queen of darkness: ååååh så fina kläder! Vill plötsligt ha precis likadana till min skatt... Kanske ska våga mig på att sy kläder snart.

• saraisundsvall

Stoppningsfråga: jag har tänkt mig att sy en babyskyddsfilt till mitt decemberbarn och vill att den ska bli riktigt varm. Först tänkte jag trikå på ena sidan och fleece på andra och ingen stoppning. Men nu är jag väldigt kär i det där trikåtyget och vill nog ha det på båda sidor och stoppa med nåt riktigt varmt mysigt, men det får ju inte bli för bylsigt heller. Förslag?

Tror att det jag gör efter länken som varit uppe här tidigare: www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html

• saraisundsvall

Singo alla: Fina byxor!

Tack för era erfarenheter kring babyskyddsfilt. Jag tänker att det är hemskt svårt att få liten nyfödd med overall att sitta vettigt fastspänd i babyskyddet, att ha kvar armar och ben i overallen brukar ju inte vara den lilles prio 1... ;) Vår bil blir inte heller så fruktansvärt kall då vi har den i garaget som är ca 10 meter från ytterdörren. Men rejält varm och mysig filt vill jag ha ändå. Kanske får sy en mindre varm till våren om det känns nödvändigt ;)

Vad tror ni om att fodra med gammal yllefilt? Eller så blir det väl vanlig fleecefilt eller möjligen foder från tygaffären...

Filten är ju också att föredra jämfört med overall om bebisen somnar i babyskyddet och man sen vill att hen ska sova vidare inne.

• saraisundsvall

Trolltoka: Mycket fint!!! Vad är det på nedersta bilden? *nyfiken*

• saraisundsvall

Åh vad fina pyjamaser och kläder ni sytt, Queen of darkness och weasley!!!

• saraisundsvall

Gimle: så fina saker! Ponchon ser jättefin ut, gör klart den! Själv har jag så lätt att ge upp om jag inte är riktigt nöjd från början, men det är nästan alltid värt att göra klart ändå!

• saraisundsvall

Trolltoka: Vagnen blev supersnygg!!

Tirja: Så mycket fint du gjort!!!

Idag ska bli dagen då jag faktiskt slutar planera och på riktigt plockar fram symaskinen! Måste bara bli morgon så att familjen kommer iväg till dagis och jobb först!

• saraisundsvall
    Laijina skrev 2012-11-30 20:51:28 följande:
    Jag håller på och virka mormorsrutor till en bebisfilt. Och jag undrar hur många rutor tror ni att jag behöver? Hur många rutor ska jag ha på bredden?
    Beror ju förstås på hur stor varje ruta är :) Och hur filten ska användas, ska den ligga i vagnen, på golvet, i spjälsängen, funka som vagnfilt sen man bytt till sittvagn? För en filt i liggvagnen tycker jag att det bästa är en ganska liten filt, det blir så bylsigt annars. Kolla mått på vagntäcken och gå på det. Eller så kanske nån annan har mer exakta mått!?
  • saraisundsvall
    Hickstead skrev 2012-12-01 00:23:08 följande:
    Ja så klart beror det på rutorna, jag borde ju ha poängterat att jag letade efter mått... :) Jag tänkte ha min i vagnen först och främst... 
    Har du redan ett täcke till vagnen är det ju smidigt att göra filten i ungefär samma storlek, om jag googlar på "mått täcke barnvagn" får jag upp en del förslag, t.ex. 65*75 cm. Men om man vill att den ska funka som filt även till lite större barn i sittvagn eller spjälsäng skulle jag göra lite större. Mina barn har fått såna här filtar i doppresent och de är perfekta i storlek till det: www.my-babyplaid.com/ 70*100 cm.
  • saraisundsvall

Sååå söta, Gimle!!!

• saraisundsvall

Trolltoka: underbar liten bebis!!! Och superfina grejer! Kul att få se saker på/avändas

Hugo -07, Edvin -09 och liten kille född 17/12-12
Svar på tråden Syjunta för gravida!