Inlägg från: nalleryd |Visa alla inlägg
  • nalleryd

Syjunta för gravida!

Favoritar :) Har läst egenom stora delar av tråden. Så duktiga alla är. Tänkte ge mig på att försöka sy ett par harembyxor till tösen efter trolltokans modell :) dock st 98 så jag får se hur de går..

• nalleryd

Sydde ballongbyxorna efter trolltokans modell på 1 timme. Supernöjd med resultatet. Men kan inte visa för jag kan tydligen inte överföra bilder till datorn från mobilen, nått fel med nätet tydligen.

• nalleryd

Här kommer en bild på båda byxorna jag sytt. De till höger är de som är från trolltokas mönser. De till vänster är från eget mönster. De är med lite pösiga. Och blev de större byxorna lite stora i midjemudden. Men det är första gången jag syr på minst 10 år så jag är nog nöjd ändå :)

Nu har min första ottobre tidning kommit. Så när jag har möjlighet att köpa mer tyg och lite andra tillbehör så ska det bli mer kläder till bebisen och till tösen :)

x
  • nalleryd

Någon här som använder en kantbandsfot (som syr med vanlig maskin)? Funderar på att skaffa mig en till när jag ska sy kantband i tröjor och så. Men hittar ingen till singer, men kanske finns kantbandsfötter av andra märken som passar singer?!

• nalleryd
    Gimle skrev 2012-09-10 22:28:05 följande:
    Åh så fin!

Jag har också pysslat i helgen men tycker inte mina saker blir hälften så fina som era så vill knappt lägga upp bilder här... men här kommer det ändå

Ett blöjfodral med blommigt tyg på insidan och tre dregglisar. Inspiration till blöjfodralet kom ifrån den här tråden och dregglisarna hittade jag här : darlingdearesthome.blogspot.no/2011/09/mo nster-till-dregglis.html är det nån här inne som har den bloggen kanske?

Här är koftan jag stickat. Knapparna är ljusgröna. Inte helt nöjd, många timmars slit men vet inte om jag kommer vilja ta på bebisen den Tungan ute

Stort tack för tipset på mönser till dregglisar, som jag har letet efter ett bra mönster. Ska bli kul att prova det :)

Tycker du ska vara jättenöjd med koften, den är superfin!!
  • nalleryd
    Mini 82 skrev 2012-09-14 12:26:54 följande:
    Har inte skrivit på länge men nu är sonen här och har redan hunnit bli 4 veckor!! tiden går så fort:)

Har hunnit titta igenom tråden och är såå inspirerad av allt fint. Har äntligen tagit kort på allt jag sytt så här kommer måååååånga bilder:)  

Skötväska att sätta på vagnen, har även axelband som man kan sätta på

med massa praktiska fack, både på och i

Lägger fler bilder i ett nytt inlägg så det inte kraschar....
    Den var ju helt underbar!! Superfin väska!!!
  • nalleryd

Nu har jag provat att sätta fast vanliga tryckknappar för första gången. Det var ju skit svårt, de bara lossnade fast jag gjorde rätt och de satt precis rätt. Kanske inte har köpt några bra. Var beställer ni tryckknappar från?

• nalleryd

Den här har jag sytt ny. Är nöjd med allt utom den så kallade farfarsknäppningen. Men det minimala falet syns knappt :) Sen är jag INTE vän med tryckknapparna. Har köpt ett sådant färdigt sett med verktyg i. Vet att det finns en tång, är det lättare??

• nalleryd
    Strumpemamma skrev 2012-09-17 16:10:05 följande:
    Vilken söt! Tänk att man ska va sån perfektionist hela tiden. Man ser minsta litet veck när man sitter å grejjar Vilket mönster har du använt?
    Jag använde ett mönster från ottobre 01.2012 Men farfarsknäppningen har jag gjort om efter nått jag hittat på någon blogg någon stans :) Tack
    Hallonpajen skrev 2012-09-17 16:48:32 följande:
    Nalleryd: svarade dig här ovan - inlägg 2351!
    oh, tack har inte sett det innan. Då ska jag prova de och med tång så kanske det är lättare :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!