Syjunta för gravida!
Favoritar :) Har läst egenom stora delar av tråden. Så duktiga alla är. Tänkte ge mig på att försöka sy ett par harembyxor till tösen efter trolltokans modell :) dock st 98 så jag får se hur de går..
Favoritar :) Har läst egenom stora delar av tråden. Så duktiga alla är. Tänkte ge mig på att försöka sy ett par harembyxor till tösen efter trolltokans modell :) dock st 98 så jag får se hur de går..
Sydde ballongbyxorna efter trolltokans modell på 1 timme. Supernöjd med resultatet. Men kan inte visa för jag kan tydligen inte överföra bilder till datorn från mobilen, nått fel med nätet tydligen.
Här kommer en bild på båda byxorna jag sytt. De till höger är de som är från trolltokas mönser. De till vänster är från eget mönster. De är med lite pösiga. Och blev de större byxorna lite stora i midjemudden. Men det är första gången jag syr på minst 10 år så jag är nog nöjd ändå :)
Nu har min första ottobre tidning kommit. Så när jag har möjlighet att köpa mer tyg och lite andra tillbehör så ska det bli mer kläder till bebisen och till tösen :)

Någon här som använder en kantbandsfot (som syr med vanlig maskin)? Funderar på att skaffa mig en till när jag ska sy kantband i tröjor och så. Men hittar ingen till singer, men kanske finns kantbandsfötter av andra märken som passar singer?!

Nu har jag provat att sätta fast vanliga tryckknappar för första gången. Det var ju skit svårt, de bara lossnade fast jag gjorde rätt och de satt precis rätt. Kanske inte har köpt några bra. Var beställer ni tryckknappar från?
Den här har jag sytt ny. Är nöjd med allt utom den så kallade farfarsknäppningen. Men det minimala falet syns knappt :) Sen är jag INTE vän med tryckknapparna. Har köpt ett sådant färdigt sett med verktyg i. Vet att det finns en tång, är det lättare??

nu hittade jag länken jag använde mig av när jag sydde farfarsknäppningen
krimskramsy.blogspot.se/2011/11/att-sy-en-enkel-farfarsknappning.html