Inlägg från: Fjärilspirr |Visa alla inlägg
  • Fjärilspirr

Syjunta för gravida!

LettieHatter skrev 2013-02-13 20:28:08 följande:
    Är det någon här som gjort en wrapper til ett babyskydd med fempunktsbälte? Har sytt ett där jag gjorde långa skåror för bältena men det ser ju inte jättesnyggt ut. Sitter ju bra men som sagt, tar tacksamt emot idéer!
    Jag håller på med en sådan. Har gjort hål för bältena alltså 5 hål, men det blir lite bökigt om man ska ta bort filten eller sätta dit den då man måste lossa och trä om bältena. Så funderade på om jag ska göra skåror iaf men kanske sy fast band att knyta ihop skårorna med när filten sitter i stolen el knappar (men det blir nog inte så skönt.). Svårt, jag har nog mest tänkt använda filten när jag åker till dagis med storebror sedan overall ibland, så vill göra det lite smidigt.
  • Fjärilspirr

Lite nya bilder på saker till den kommande bebisen.

Bilstolsfilt med jersey på ena sidan och en ullfilt på andra.

Lekfilt. Ska brodera namn+födelsedatum+vikt+längd när bebisen är född på den längre biten längre upp.

Då vi måste ha skötbordet i vårat sovrum fick det lite nya kläder.
  • Fjärilspirr
    weasley skrev 2013-02-18 12:37:12 följande:

Nu har jag tagit en bild på spjälsängsskyddet också (babynestet som jag sydde för någon månad sen fick smyga med igen, annars såg det ju så tomt ut..)

Nu är det bara bebisen som saknas! Hade tänkt försöka hinna sy en mobil, babyskyddsfilt samt en såndär grej man har hängandes i vagnen med lite fina saker på innan hen pluppar ut om två veckor.. Kanske lite mer kläder också, det borde man ju hinna tycker man Glad

JättefintSkrattande

abinito skrev 2013-02-18 14:50:59 följande:

Kan du inte visa bild? Blev lite sugen på att virka en till min tös.
    Här är den. Hade ingen gummiring så tog svart rund resår, kan man ju antingen använda till nappar med ring el om man drar åt lite så den sitter kvar på napp utan ring.
  • Fjärilspirr
    elinsc skrev 2013-02-19 16:30:57 följande:
    Lite mer pyssel här i väntan på bebisen.

Byxor, tröja och body i orange och brun!

Jättefint tyg och kläder Glad

Jag har sytt byxor och en dregglis

• Fjärilspirr
    Lillflickan skrev 2013-02-20 11:52:52 följande:
    Oh så mycket fina saker ni gör! Är inne och tittar då och då. Själv lyckades jag häromdagen slakta ett gammalt påslakan med knappar nedtill och sy en hel raksöm så jag fick ett fodral sätta runt ett hoprullat täcke. Så nu har jag en lång kudde i sängen att luta mig mot.
    Smart Glad
  • Fjärilspirr
    Venom skrev 2013-02-21 15:42:41 följande:
    Eftersom det inte fungerar att lägga in bilder från telefonen har jag gjort en bildblogg med mina saker; Möbeltapetsering, betonggjutning, tavlor, ha datera saker till bebis och Barnrum osv. Kika gärna in! kreativak.blogspot.se Jag är i grunden Möbeltapetsör, men gör gärna andra småbeställningar nu när jag är mammaledig med mitt första barn
    Jättefina saker ;) Har sytt en liknande Giraffskallra såg på en annan sida.

Yarrow skrev 2013-02-21 17:31:17 följande:
    Venom - Vilka fina saker du har gjort!

Jag har lagt upp en del saker på min blogg med. Kommer uppdatera mycket om barnrummet nu, har köpt massa fina tyger. Blir gardiner, sängkläder, kuddar, gosedjur och massa annat kul :)
    Ni får gärna gå in och läsa:

sottnottochlagat.blogspot.se/
    Kul saker. Gillar din barnvagn, ska också ha en retrovagn som jag har legat i som bebis ;) 

Svar på tråden Syjunta för gravida!