Inlägg från: Fjärilspirr |Visa alla inlägg
  • Fjärilspirr

Syjunta för gravida!

Eltjejen skrev 2013-03-14 08:49:01 följande:

Man klickar bara på bilden över det du vill göra så öppnas ett nytt fönster med den tutorialen.

Nu får jag till detSkrattande

Måste försöka koppla in skrivaren till datorn, finns ju hur mkt roliga mönster att skriva ut som helst på internetSkrattande

• Fjärilspirr
    Booshiboo skrev 2013-03-15 09:52:32 följande:
    javisst är det roliga mönster på den sidan, eller roliga beskrivningar :)

Jag lånade en bok som heter "sy till småbarnen" och en som hette "sy kläder till babyn" från biblioteket. Kommer inte ihåg vilken av dem mönstret kom ifrån och jag ändrade lite från beskrivningen, men resultatet blev denna omlottröja:

Jättefin Glad

Här är en liten inspirationsbild. Ej nysydd men är roligt att göra om gamla saker, användes till första barnet och kommer ha den nu med.

• Fjärilspirr
    hyschad skrev 2013-03-17 13:35:10 följande:
    Någon som har klätt om en 70-tals sittvagn?
    Den vagnen jag sytt nytt tyg på är nog från 80-90-talet. Men jag har sytt nytt tyg på sufletten över det gamla, sittdelen har jag sytt som ett fodral som man stoppar i den gamla i och sätter fast den på sittvagnen igen.
  • Fjärilspirr
    Ja82 skrev 2013-03-19 12:11:43 följande:
    Fjärilspirr - Jag vill ha din vagn. Åh så jäkla fin den är!

Skrattande

weasley, verkligen söt påskdräckt och fina byxor MinönskanGlad

• Fjärilspirr
    Liama skrev 2013-04-14 10:46:36 följande:
    Hej hej!
    Inspirerande tråd detta :) Jag har sytt lite grejer till min bebis. Vet inte könet men det har en tendens att bli lite flickiga saker! 

Sommartopp.

Omlottröja.

Vändbar hätta.

/Martina

p.s. länkar till mönster till hättan och sommartoppen finns på min blogg. Kommer inte ihåg dem i huvudet just nu. Omlottröjans mönster är från en bok från biblioteket. d.s.   

Jättesöta ;) 

• Fjärilspirr
    hyschad skrev 2013-04-15 14:28:54 följande:
    Nu är det största projektet avklarat äntligen, har klätt om en Emmaljunga 70-talare. Färgen är lite missvisande på mobilbilden, den är i limegrön- och beigegalon och sufletten är inklädd i olivgrön smalspårig manchester. Ett riktigt knep och knåpgöra.

Ja, jättefin Glad Roligt är det med gamla vagnar, har liggvagnen som jag låg i när jag var bebis till min lilla nu.
  • Fjärilspirr
    faglin skrev 2013-05-13 09:16:11 följande:
    TIll 2 åriga sonen har jag gjort ett lapptäcke.

Framsida.

Baksida.

Och till bebisen i magen har jag virkat en babyfilt.

Eftersom Ludde hela tiden snodde filten till sig själv och sin nalle så gjorde jag även en liten till hans nalle av garnet som var kvar.. ;)

vilket fint lapptäcke :)

Har börjat klippa ut fyrkanter till ett överkast till sonen, får se när det blir klart ;)

• Fjärilspirr
    Hemmeline skrev 2013-05-25 07:23:31 följande:
    Äntligen har vi fått till en liten i min mage så nu kan jag med glädje dyka in här!

Weasly, så fin hattifnatten var, superbra idé!

Här är mitt senaste alster, en presentbeställning från en kompis.

Grattis till dig Hjärta

Jättefin tröja, är den sydd i vävt tyg? Tror jag ska försöka mig på något liknande, kan ju vara svalt o skönt i sommar ;) 

Vilka fina saker alla gör, är så roligt att se ;) 

• Fjärilspirr
    Hemmeline skrev 2013-05-25 22:21:11 följande:
    Tack Den är sydd i vävt tyg, svärmors gamla 70-tals lakan faktiskt Mjukt och sannolikt svalt med. Väldigt okomplicerad att sy med. Tänkte att jag skulle försöka göra en som är hel fram och med fickor och knappar bak samt ett par matchande byxor!

Är verkligen så kul att sy till småttingar, alla projekt blir ju klara snabbt och det mesta blir ju väldigt sött!

Glad måste prova

• Fjärilspirr
    Liama skrev 2013-06-08 17:39:26 följande:
    Lite nysytt till bebisen. Ett lapptäcke till vagnen och en amningskudde.

Vilket fint tyg på amningskudden ;) Vart har du köpt det?
  • Fjärilspirr
    Stumpan84 skrev 2013-06-27 11:26:04 följande:
    Någon som hade bra mönster till sängkläder till spädbarn?
    Mät efter kudden o täcket du ska ha, måtten är väldigt olika. Titta sedan hur ett påslakan o örngott är sytt o gör lika.
  • Fjärilspirr
    Lillasyster82 skrev 2013-09-15 01:46:43 följande:

Ja, hade ju varit värt att kolla upp det med tygfärg. Får se om jag hinner med. Någon som kanske redan vet och vart köper jag det i så fall?
    Tygfärger finns på panduro. Har inte använt den på bebis hand/fot tryck men på lite större barn o mig själv Glad
Svar på tråden Syjunta för gravida!