Syjunta för gravida!
Först en liten tröja som jag stickat till typ alla jag känner som fått barn och alla tycker de är jättebra! Så några såna ska jag fixa...
Och så lapptäcket...
Först en liten tröja som jag stickat till typ alla jag känner som fått barn och alla tycker de är jättebra! Så några såna ska jag fixa...
Ni som har gjort filtar till bilstolen hur har ni tänkt med hålen för bältena? Hur Länge tror ni att man använder en sådan filt? Har en liten bebis på gång i mitten av mars och på min bilstol flyttar man upp dom översta bältena på baksidan av stolen, lite svårt att förklara, men om jag ska kunna använda min filt lite längre skulle jag behöva göra hål/längre skåror för bältena som kommer ut vid höfterna och den som kommer mellan benen. Har ni gjort flera hål el skärt en längre skåra eller har ni gjort hål för det minsta läget bara?
Har sytt en filt men har inte vågat mig på hålen än. Måste fundera lite.
Hoppas någon förstår vad jag menar, Fråga annars gärna
Veh, det stämmer till viss del. Nästan alla babyskydd har någon form av dyna som spädbarnsinlägg, det som är viktigt är att bältet sitter nära kroppen, på framsidan alltså. Filten klämd ju fast mellan bebisen och stolen och utgör ingen risk, däremot blir det farligt om man spännet bältet utanpå filten sen.

Blev färdig med min skötbädd också! Inte så snyggt gjort med kantbandet men jag orkade bara inte asa fram strykbrädan så det fick bli som det blev! Den är ca 50*70cm vilket är lika stort som den vi har på skötbordet - jag ville ha en lite större som täcker under hela barnet! Utsidan och kantbandet är samma tyger som jag använde till blöjfodralet och sen är det en vaxduk på insidan! Sydde "hjälp-sömmar" genom utsidan och de två lagren fleece inuti för att underlätta vikningen men inga sömmar på vaxduken för jag tänkte att då kan ju smuts fastna där!