• jmynt

Syjunta för gravida!

Är det någon som kan hjälpa ett pucko som mig? Hur ska jag trä maskinen och vilken sön ska jag ha om jag ska sy med tvilingnålen? Min maskin är en Husqvarna SLE 6570 och jag har ingen manual.till den.

Sen undrar jag om någon vill ge en länk till mönstret till Bilstolsfilten.  

• jmynt
    gröna L skrev 2013-02-17 21:25:46 följande:
    jmynt, gud vilken söt body och mössa! Så mysig färg!

Mönstret finns i Ottobre nr. 1 /2012

Riktigt änkla grejer för den som har lite vana vid symaskinen. Tyget önskar jag att jag kunde få tag i mer av det är ett jätte skummt tyg som liksom är dubbelt men sitter i hop i ränderna så det är lite tjockate än vanligt tyg. Någon som sett nåt liknande på nätet?  
  • jmynt

Cammie troll - Får man fråga Vart du bor Någonstans? Såg i din Blogg att du handlar i Vimmerby, Bor du i närheten? Jag bor precis i centrum jätte nära sybutiken.

• jmynt
    weasley skrev 2013-02-18 16:12:25 följande:
    Tack så mycket Yarrow! Jag tycker gott du kan slänga upp någon bild, alltid kul att se vad folk håller på med! Glad

Nu har jag även lyckats göra en filt till babyskyddet, gjorde dock inte någon "luva" utan bara som en vanlig filt så får man vila lite som man vill. Vet ju itne riktigt hur det komemr bli med bebisen i stolen heller, hur allt kommer passa och så vidare.. Här fick min tjocka katt återigen agera bebis.

Var lite svårt att få färgerna på bild, men det är i alla fall lila fleece på insidan (färgen stämmer ganska bra på den) och så är det ljusblå/röd-randig jersey på utsidan. 

Villken underbar katt du har! Den ser ju ut att trivas hur bra som hellst. Har du använt nån "stoppning" mellan tygerna i din filt, sitter o lurar på om jag ska ha det eller ej eftersom jag får en liten sommar Bebis. Kan bli att göra flera, nån med o nån utan....
  • jmynt
    weasley skrev 2013-02-19 18:06:55 följande:
    Jag brukar låna Ottobre-tidningar på biblioteket eller rita av en body/byxa/tröja som finns hemma som har fin modell :)
    Ottobre är jättebra tycker jag sen kan man leta i allt om handarbete. Ibland kan man ha turen att hitta bra mönster för bara nån 50.lapp när tygaffärer rear ut gamla mönster.
  • jmynt

Jag har en mindre nyfikenhets kris här hemma. Jah har kommit över en liten låda orginal tillbehör till en Singer fr. (jag tror) 20-talet. Det roliga är att de passar perfekt på min husqvarna!! MEN jag vet inte hur jag använder dem riktigt, svårt att förstå en så gammal bruksanvisning. Någon som har sett eller har nåt liknande?

• jmynt
    Mini 82 skrev 2013-02-19 21:48:56 följande:
    Jmynt, jag tror att de på översta bilden är fållvikare av olika storlek. Dvs de viker tyget samtidigt som man syr. Den längs till vänster av dem är nog till kantband, då använder man ovikta band/snedremsor så viker den.
    Den mittersta bilden är nog till knapphål på något sätt men är osäker på hur den funkar. Den nedersta bilden gissar jag är till att sy rynk, tex till gardiner.
    Har själv tre industrisymaskiner med massa tillbehör och är väldigt intresserad av sånt här;) nördig!!!
    Hoppas du får användning för dem:)
    Tack för svaret, knappnålsgrunkan hade jag aldrig gissat, nu ska jag bara lära mig att använda dem. Men viss är det häftigt att singer tillbehör från 20-talet kan passa en husqvarna som är hyfsat modern
  • jmynt

Hej o hå vad man missar när man inte är inne på ett par dagar. Vad fina saker ni gör allihop. Själv har jag varit dator lös ett par dagar nu och på den tiden hann det bli, Två bodysar, två par byxor, tre hjälmmössor och ett par hemkomponerade tossor. Jag slänger upp bilder lite senare.

• jmynt

Här kommer lite bilder på det jag gjort de senaste dagarna. Ber om ursäkt för att första bilden blev upp o ner vet inte vad som hände i datorn var den åt rätt håll.

• jmynt
    dagdrömmare skrev 2013-02-24 10:05:14 följande:

Jag tyckte det med, men det är helt enligt mönstret så vi får väl se när lite kommer om det blir piratbyxor av dem ;)
Svar på tråden Syjunta för gravida!