Syjunta för gravida!
är det någon som sytt ett "fodral" till nappflaska som håller värmen lite? Vad ska man fodra med för bästa isolering?
är det någon som sytt ett "fodral" till nappflaska som håller värmen lite? Vad ska man fodra med för bästa isolering?
Jag har med förskräckelse upptäckt att jag absolut inte får sy mer i stl.50/56 räknade och sorterade alla de minsta kläderna igår och kom fram till att det finns 43 hela ombyten och utöver det: 7bodysar, 6 knyttröjor, 7 varmare tröjor, 4 byxor med fot, 2 byxor utan fot, 9 pyjamaser (det hade jag ju tänkt sy ett par), 7 sparkdräkter och en massa småkläder som blöjbyxor strumpor tossor mm.
Jag funderar på om jag kanske ska plocka ur några saker och klippa sönder till mönster men om jag sy efter dem så blir det ju inte mindre kläder ändå =) Snacka om i-landsproblem....
Men en sak jag inte har är dreglisar, någon som har tipps på mönster till det? Kanske även ska sy lite fler blöjbyxor det brukar gå åt en del ju, vill gärna ha mönster till detta också om någon vänlig själ har det...
Jag vill sy shorts som ser ut lite såhär som på bilden från Kappahl (ballong-aktiga) fast i trikå och med mudd! Mudden är ju lite lättare att ta ut mönster på men hur ska jag göra med det andra? Ska jag bara rita av ett par byxor och sedan bredda dem i sidorna eller bredda "i båge" om ni förstår hur jag menar!?

Nu har jag sytt ett heltäckande solskydd av tunn bomullsbatist så det släpper igenom massor av luft men skyddar mot sol och mygg. Jag använde formbandet jag skrev om förut, men hade en lite för kort bit så bågen vart inte så stor som jag önskat. Men det fungerar iaf bra

Igår lyckades jag få till två par kortbyxor och två linnen till blivande storebror. Har även köpt material till myggnät till vagnen och bilstolen samt till sänghimmel till babykorgen. Utöver det har det den sista tiden blivit två filtar till bilstolen, en vanlig filt, tre gosekaniner (de stora barnen ville också har när jag sydde till bebisen), en snuttefilt och så har jag klätt om babykorgen.
Bilder kommer senare.