Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

Syjunta för gravida!

rosagubben skrev 2012-07-07 18:15:41 följande:
    Hejsan tjejer! Min svärmors symaskin som jag hade tänkt använda för att sy med, är trasig, så jag ska införskaffa en ny, inte allt för dyr symaskin. Jag tänkte mig någon utav dessa: Vilken av dem tycker NI verkar bäst av dessa tre? www.elgiganten.se/product/hem-hushall/ovrigt/... www.siba.se/Products/Product.aspx&... www.siba.se/Products/Product.aspx&... 

Vet du? Symaskiner av "kända" symaskinsmärken (Singer, janome, Husqvarna) behöver inte alls vara mycket dyrare och då är det lättare att både få råd/hjälp samt service. Ska man mest sy enkla saker funkar säkert alla de du länkat till men min erfarenhet är att ju billigare maskin desto "konstigare" saker plockar de bort - som möjligheten att justera stygnlängd, stygnbredd och pressarfotstryck och det tycker jag är grundläggande egenskaper. Men måste jag välja en så väljer jag nr 2 (den randiga) som har overlock (om du vill sy i trikå) och knapphålssömnad.
    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen
    Solaika skrev 2012-07-07 18:43:23 följande:
    Såg nu tror jag.. men det verkar inte gå att beställa bara den delen? Nåja, fler knappar skadar väl inte att ha hemma   Det är inte du som förklarar dåligt, det är jag som fattar trögt  
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.

Nä, det behövs alltid! Och nu har du ju dessutom hunnit förstöra några :D
    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Rosagubben: tyvärr kan även "finmärkena" ha väldigt enkla modeller med mycket avskalat, jag tror nästan att den randiga hade fler funktioner trots allt. Jag skulle sett till att kolla upp så att maskinen har de grundläggande egenskaperna som jag skrev ovan - det hade jag tyckt som viktigare ändå (hmmmm dubbla budskap or what?! :D ) Solaika: så lite så! Det är en väldigt bra sida till mycket! Hoppas det löser sig med knapparna nu oxå

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Jag håller med - supersnygg GammE!! Har du ritat mönstret själv? En sån skulle jag kunna tänka mig att sy oxå!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Cilia85: Vävt blir nog allra bäst, ett mjukt bomullstyg. Tror det kan vara svårt att få det snyggt i trikå (det drar sig nog lätt)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Det är lättare om bandet är lite bredare, men visst går det! Jag har skrivit flera gånger tidigare att jag har plattvadd i botten på mitt babynest och det blev jättebra. Det är billigt (20:- på stoff och stil) och jag har tre lager i botten. Räcker gott och väl om man inte planerar att ha det mkt på hårda underlag (vårt kommer främst vara i sängen)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen

Jag sydde precis klart en tunika till min kompis dotter (strl 86) - nästan så jag vill ha en själv! Skrattande
    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Hallonpajen
    JM76 skrev 2012-07-28 15:55:01 följande:
    Nån som har tips på bra stoppning till lapptäcke för att få det fodrat utan att göra det jättetjockt och för att det ska bli lite tyngre och stabilare och ligga på plats? Finns det någon bra stoppning på rulle?

Plattvadd hade jag tänkt använda! Billigt på stoff och stil
    Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Syjunta för gravida!