• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Becka 77
    Missdoe skrev 2011-12-27 13:17:27 följande:
    Har nån av er sytt en åkpåse nån gång? Är lite sugen på att prova, men skulle behöva lite hjälp med att få tag på bra mönster och beskrivning..
    Jag sydde en åkpåse av denna typ: http://gullhjarta.blogspot.com/2009/04/akpase.html 
    Trikå på insidan, fleece på utsidan och mellanlägg av samma sort som man har i jackor (tunt men väldigt varmt). Vi använder den i bilen under den kalla perioden och ibland i vagnen. Funkar super och blev riktigt snyggt. 
  • Becka 77

Jag har virkat lite leksaker och filtar som finns i mitt galleri. Finns även nån vagnbild där man kan se virkat bumperbarskydd. Det är beroende att virka. Nu när jag är klar med nästa bebis filt (beräknad till mars 2012) så är jag direkt sugen på att göra nåt annat. Det är inte så att jag är nöjd ett tag efter, nej nej. Flört

• saramy

Ni gör så fina saker!

Så fort jag är frisk från förkylningen och har avslutat tröjan jag stickar till mig själv (och som redan är för liten eftersom jag påbörjade den innan plusset) vill jag sticka bebisfilten Maddzz88 visade. Så fin!

• Rosesarered

Är det någon som har sytt påslakan utav gamla överlakan? Behöver verkligen tips!

• Nilam

Är det någon som vet vart jag kan hitta ett enkelt mönster på tygblöjor på svenska? De länkar jag hittar på nätet funkar inte... Verkar lite ute med hemmasydda tygblöjor

• Bullen i ugnen
    Rosesarered skrev 2011-12-28 22:43:01 följande:
    Är det någon som har sytt påslakan utav gamla överlakan? Behöver verkligen tips!

Det är väl bara att göra som med vanligt tyg?
  • Miss Giggle

Åh äntligen. Fler som jag. Ngn som
    Vet var man kan få tag på ett babytunikamönster. Gärna lite enkelt mönster

• Silee

Jag har kollat igenom nästan hela tråden och blir så avundsjuk. Ni är så duktiga och gör otroligt fina saker!

Här, där jag bor är det omöjligt att hitta ett fint med diskret pålaka+örngott, och jag hade mer än gärna sytt ett eget, men har ingen symaskin Rynkar på näsan

Alla set kostar dessutom över 300 kr, surt :(

Silee.blogg.se BF 010212 i England
  • Rosesarered
    Bullen i ugnen skrev 2011-12-29 00:09:23 följande:
    Det är väl bara att göra som med vanligt tyg?
    Jag vill ju att kanten skall vara nervikt och använda ett annat tyg på framsidan och påslakanet som undersida. Det blir lite pill tror jag. 
  • Rosesarered

och överlakanet som baksida skall det ju stå...

Svar på tråden Syjunta för gravida!