• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-29 22:43:57 följande:
    Jag tycker det är lätt hänt att man börjar slarva lite med stygnbredd och -längd när man sytt ett tag, det händer ju liksom ingenting! Men Rusta har symaskiner för 800 ungefär, inga avancerade saker, men duger absolut till att sy enklare saker!

Jag tror inte att Rusta finns i England, men det finns kanske någon motsvarande lågprisbutik?

Huvudsaken är väl att det håller ihop! Ska man sy bäddset så är det ju få synliga sömmar, på just dom kan man ju vara extra noggrann och på övriga sömmar satsa på att det ska hålla för många många tvättar och helt enkelt hålla ihop. 
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • Ja82

Argos borde väl ha billiga symaskiner? (I England alltså)

• carooo
    Rosesarered skrev 2011-12-29 08:31:21 följande:
    Jag vill ju att kanten skall vara nervikt och använda ett annat tyg på framsidan och påslakanet som undersida. Det blir lite pill tror jag. 
    Jag har sytt eget påslakan och örngott av gamla lakan.. eller vi bytte strl på täcke i våras och då passade inte våra påslakan. Sydde ett helt i vitt och ett vitt med dekortyg på framsidans övre kant. Det var inte så pilligt. Sydde på dekoren innan jag sydde "ihop" påslakanet... 
  • Miss Giggle

Har nu köpt tyg så det står härliga till , ska bli en klänning o två sparkdräkter.

Vad knåpar ni på just nu, förutom påslakan?

• micksaan

Favoritar tråden och återkommer. Fick en symaskin i julklapp så nu ska här pysslas inför vår lillasyster/lillebrors ankomst i mars. Har lite projekt planerade...ska pröva mig på att sy en omlottbody, en bomullsfilt, en dreggellapp och så tänkte jag pimpa upp ett badkarsskötbord jag köpte på blocket. En ny skötbädd och lite förvaringsfickor ska det så småningom bli.

• Bojan

måste favorita denna tråd. Såfort tiden räcker till lite mer ska jag inspireras!

• Silee
    Tack för alla tips!

Ska ta och kolla på argos, sen återstår väl frågan, hur trär man en symaskin och hur använder man ens en?
    Jag får se hur jag gör. Tack ändå! Glad
    Silee.blogg.se BF 010212 i England
  • Becka 77

Jag virkar tofflor för tillfället: http://www.365slojd.se/?p=5780

Det går snabbt och dotterns är klara. Kan dock inte visa nån bild eftersom de ligger på tork. Jag håller på att göra antihalk-pluppar på undersidan av dem. Det ska torka i sex timmar och sen ska man stryka på avigsidan. Köpte nåt som heter Touch textil volume på Panduro. Kan visa när det är klart i morgon.

Nu virkar jag på mina tofflor och därefter blir det ett par till maken. 

Funderar på att göra en barnvagnsmobil efter tofflorna. Till dottern virkade jag hjärtan i olika färger och storlekar, men jag kan inte hitta den nu. 

• Coyote
    Twinpeak2012 skrev 2011-12-29 22:52:30 följande:
    Jag tror inte att Rusta finns i England, men det finns kanske någon motsvarande lågprisbutik?

Huvudsaken är väl att det håller ihop! Ska man sy bäddset så är det ju få synliga sömmar, på just dom kan man ju vara extra noggrann och på övriga sömmar satsa på att det ska hålla för många många tvättar och helt enkelt hålla ihop. 
    Nu är du väl petig i överkant? Haha, jag missade att det var i England!
Svar på tråden Syjunta för gravida!