-
Edds skrev 2012-06-25 08:54:02 följande:Haha min telefon altså : tallbarr ska det stå !Tack, då ska jag fortsätta att spåna på idéer :) Det fanns redan ett spjälsängsskydd till släktvaggan, ett från 70-talet med troll påTrolltoka skrev 2012-06-25 09:11:02 följande:Så länge barnet sover i spjälsängen
Men behöver sy ett till den kommande spjälsängen iaf, plus gardiner, lite tygtavlor till väggarna mm.
-
Din mamma skrev 2012-07-07 23:52:09 följande:Är inte gravid men älskar att pyssla. Gör för tillfället en pläd av mormorsrutor och undrar om man ska sy eller virka ihop rutorna? Virkar man med smygmaskor eller luftmaskor? Eller är det enklast att sy för hand?
Jag virkade precis ihop en filt av mormorsrutor. Sitter på telefonen och kan inte länka så lätt, men rutorna virkades ihop från rätan i yttre maskbågen. Blev både snyggt och väldigt platt och följsamt. Hittade det när jag googlade runt... -
retrospectif skrev 2012-07-22 19:36:18 följande:file:///C:/Users/Maria/Desktop/DOKUMENT/Favoriter/The%20Complete%20Guide%20to%20Imperfect%20Homemaking%20%20%7BTutorial%7D%20Hooded%20Car%20Seat%20Blankies.htm
Hittade en tutorial på en filt som såg väldigt smart ut! Är det nån som sytt en sådan nångång?
Jag har sytt en liknande filt till min systerson men inte hört än om de tyckte det funkade bra eller inte. -
Becaa: dina tygtavlor, har du spännt dom på spännramar eller frigolit? Har tänkt göra nåt liknande till vårt barnrum!
-
becaa skrev 2012-07-22 21:23:48 följande:Spännramar! Det hittar du billiga på Claes Olsson! Jag köpte 55x46 för 49 kr st!
Ok tack. Funderar på att testa med frigolit... -
nån som har bra mönster på dregglisar? Hittade ett en bit ner på den här sidan www.jennie.n.nu/gratis-monster, men det kanske finns fler? Tänkte sy lite i helgen.
-
gröna L skrev 2012-08-02 15:57:34 följande:Tack snälla Memmis! Tråkigt är det, men jag har som plan att skaffa en hel drös med ungar, så förhoppningsvis kommer jag få mer användning för den Även ämnet babyskyddsfilt har varit uppe förut! Jag sydde en efter inspiration av någon här som hade en blogg (har jag för mig) samt en bild som jag hade sett på köpes-babyskyddsfilt/-overaller (dagens längsta ord? :-P). Bilden finns här: static.groupon.se/34/08/1313952260834.jpg Min babyskyddsfilt/-overall har vi haft SÅ mycket nytta av! Bästa grejen! Jag gjorde en med ben, för att slippa göra hål för bältet. Insidan är i mysfleece och utsidan i ett vävt bomullstyg. Tyvärr missnöjd med luvan, tror varianten i länken några inlägg upp är bättre! Såhär ser den ut med en prins i:
En sån (fast i ett lager fleece istället) har jag gjort till min systerson! Kul att du blev nöjd med den! -
Igår sydde jag två dregglisar från mönsterlänkarna några sidor bak i tråden! Det blev väldigt olika storlek på dom! Ska lägga upp bild så fort jag har satt i tryckknapparna :) De jag sydde igår är till min dreggelgalning till systerson, så jag hoppas få lite bättre uppfattning om storlekarna på mönstren när han provat dom :)
Förresten, tänkte knåpa ihop en portabel skötbädd till skötväskan med, men vilka mått rekommenderar ni på det? Antar att det inte behöver vara jättestort, räcker väl om huvud till rumpa får plats på det? Eller? -
Nu har jag äntligen lyckats göra klart lite bebis-saker!
Först en filt som jag började på tidigt i våras...

och så dregglisarna jag skrev om häromdan.
Mönstret för den gröna kommer härifrån: darlingdearesthome.blogspot.se/2011/09/monster-till-dregglis.html
och den svarta en bit ner på den här sidan: www.jennie.n.nu/gratis-monster
Det blev väldigt olika storlek på halsringningen på dom, men har ingen bebis att prova på än så jag vet inte riktigt vilken ålder de passar för... Fick dessutom inviga min prymtång till tryckknapparna, sjukt smidigt!
-
Mlir skrev 2012-08-05 21:07:06 följande:Vad använde du för garn till filten?
Blommorna är i drops delight, i ett gäng olika färgvarianter (självrandande garn) och det svarta är drops fabel.