Syjunta för gravida!
Igår sydde jag klart en amningskudde! Håller på att sy överdrag till den nu, ska lägga upp en bild när jag kan :)
Här kommer det lite bilder på amningskudden som jag knåpade ihop i helgen. Överdragen blev klara idag :)
I princip allt är gjort av sånt jag redan hade hemma och inte tänkt använda till nåt annat, det enda jag köpt är en kudde för 12 kr på ikea som fyllning (hade redan en gammal äcklig kudde hemma med ihopfiltad fyllning, den fyllningen fick tjäna som "kärna" och den nya mjuka fyllningen runt om (närmast tyget).
Utgick från den här sidan när jag gjorde mönstret: www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pillow.html

Har vart riktigt flitig vid symaskinen de senaste dagarna men vita lakan och örngott är inte så kul att fota... :-P ska ha vagga med filt i i början, så tog ett gammalt mjuktvättat påslakan som gått sönder i ovankanten och fixade lakan och örngott, vansinnigt enkelt faktiskt! Nu har jag bara skötbädden till skötväskan kvar att sy av mina "måsten", sen ska jag försöka hinna med lite bebiskläder och kanske nån amningstopp innan bebis kommer. Vad har ni för projekt igång för tillfället?
funderar på att sy tomtekläder till lillfisen i magen, tex body och byxor i rött med vita kanter. Men velour, singeltrikå eller interlock??
Jag googlade rejält på att sy amningströjor för ett tag sen och sparade en massa länkar, kan lägga upp dom nån dag men hinner itne just nu!