Syjunta för gravida!
Kardborre kan ju va rätt högljutt, men samtidigt blir det kanske pilligt med tryckknappar. Tyvärr har jag inget bättre förslag...
Kardborre kan ju va rätt högljutt, men samtidigt blir det kanske pilligt med tryckknappar. Tyvärr har jag inget bättre förslag...
Har jag gjort bort mig helt? Hittade ett trikåtyg som jag tänkte skulle passa jättebra till en lite tunnare filt till bebis och köpte en bit. Men självklart är det ju i singeltrikå, så kanterna rullar sig som skjutton! Kan tillägga att jag inte har nån kantbandsapparat till overlocken heller... Tanken var verkligen att göra filten i ett lager tyg, eftersom jag redan gjort en del i två lager och saknade en lite tunnare filt!
Även om jag skulle göra en fyrtrådig overlocksöm så skulle väl kanterna rulla sig lika mycket för det? Någon som har några tips eller ska jag lägga ner projektet?
Jag köpte en prymtång till tryckknappar hos Bibbis textil (på nätet) och är grymt nöjd! Nu är det inte alls svårt och jobbigt längre med tryckknappar!
Har massor med grejer jag gjort klart men inte lagt upp bilder på. får skärpa mig på den fronten
Får bli dagens projekt imorgon!
Väldigt enkelt: men istället för att köpa filtar så kantade jag fleecetyg på overlocken. Går ju även att sy åkpåsar av fleece. Du har inte tillgång till nåt trikåtyg?
just ja, jag lovade ju bilder ja...
Jag bombar med lite bilder då :)
(lyckades tyvärr inte rotera bilderna, nån som har koll på om det går?)

Åsså ett gäng filtar... (jag är nog en filt-oholic tror jag...)

tusan, trycker ju på fel knapp hela tiden... Här kommer fler filtar...

Jag köper mest från Ohlssons, stoff och stil och jofotex. Köper sällan på nätet för Ohlssons finns i stan jag bor i, och de andra två nära där släkten bor så brukar passa på när vi är i närheten...
Eller som inte bara handlar om saker till barn! Sök på sytråden då?