Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Hej, kul att du hängde på? Vi var i Linköping i juni på 1:a mötet, så vi sätter väl igång de hela i aug. el. sept.. Spännande. Var går ni? Har ni gjort insemination?
Hej alla som kämpar!!!
Jag har ingen dator hemma, därför är jag inte inne så ofta. Det är spännande och intressant att följa allihop! Själv har jag spraystart 1 sept. Gör behandlingen på RMC i Linköping. Någon mer som gör sin behandling där och har spraystart i början av sept?
Är det er 1:a IVF? Hur går de tycker du? Är de nåt särskilt jag ska tänka på? Hur tycker ni att personalen bemött er?
Back again! Tänker på er alla och håller tummarna
. Kan någon hjälpa mig med att skriva in mig?? Hade spraystart 1 sept. och gör vår första IVF.
Än så länge mår jag bra. Vil inte klaga. Tänker särskilt på de som tar sprutor och/eller medicin varje dag, t.ex. vissa diabetiker...
Hoppas jag kan vara lite snabbare med nästa inlägg!!
Kram till alla som kämpar!!!
När man har börjat spraya ska man sedan ringa när blödningen kommit. Om det är lite brunt då, ska jag ringa då eller ska jag vänta tills det är riktigt rött?? Tacksam för svar!!
Tack för att ni svarade!!
Rekommenderat alkoholintag har jag hört är 5 glas/vecka. Jag försöker väl hålla mig till de om inte mindre eller inte alls. Hur mycket dricker ni och era sambos/män? Min man dricker mer än så.
Hur mycket påverkas spermiekvalitén tror ni? Det har ju också blivit en hel del i sommar...
Försöker ni leva som vanligt eller äter ni eller gör nåt extra eller nåt särskilt för att öka chanserna???
Åh, jag går in nästan varje dag och läser. Tycker det är så spännande, samtidigt som jag blir så tagen av de IVF:er som misslyckas. Jag känner verkligen med er... Varför ska det vara så svårt... Varför just vi???
Jag är såå himla nervös inför ÄP, kan inte sluta tänka på det, mår dåligt även fast jag inte fått ett datum för det... Usch, bara tanken på att man ska ligga där med benen upp i högläge, usch!!! Snacka om att känna sig utelämnad, har ju ingen kontroll alls... Måste bli ännu starkare av det här!
Lycka till ALLIHOPA!!! Och ni som misslyckats, GE INTE UPP!!! Håller tummarna för att ni blir mammor en dag!!!
Styrkekramar till er alla
Vad är BIM nu igen, ET och FET?