• Colourful

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Idag skulle jag hämta ut min medicin...men när jag visar leg så säger de att jag inte är ansluten och att det då inte ligger några recept på mig. Ingen har sagt något om att man måste vara ansluten, jag har inte fått några mediciner skickade förut ju! Vad gör jag nu då?! Sahlgrenska är ju stängt, så jag kan ju inte få något recept och jag ska börja spraya om drygt två veckor!

• Colourful

Det löste sig äntligen med medicinen. Sahlgrenska hade glömt att skicka den...och Apoteket visste inte vad de pratade om. Men i morgon ska det finnas så att jag kan gå dit, hoppas jag. Börjar spraya om någon vecka bara. :)

• Colourful

Jag ska hämta allt i morgon på Apoteket. Dock fick de inte tag i ägglossningssprutan, vad det nu heter har jag glömt...så jag vet inte hur jag ska få tag i den medicinen. Ska höra med Sahlgrenska när de öppnar. Medicinen fanns inte att beställa!

• Colourful

Vadå inte så vanligt med sprutor? Det får väl de allra flesta, låter det som. Om två dagar börjar jag spraya. Känns nervöst efter att ha läst om vanliga biverkningar.

• Colourful

Låter konstigt, barnmorskan verkar inte riktigt ha koll. Jag går i Göteborg och ska först spraya och sedan ta sprutor. De som får börja med korta varianten hoppar över sprayet, så alla kör ju med sprutor. Hon kanske pratade om något helt annat?

• Colourful

Har semester i tre veckor, som tur är. Men jag är orolig över sprayen efter att ha läst alla biverkningar. Hoppas att det inte förstör semestern osv.

• Colourful

Mbo: då ligger vi nästan lika. Ska börja med sprutorna i morgon. Äp också v 35 någon gång. Jag började spraya på dag 19, verkar också vara vanligt.

• Colourful

Det sa hon på Sahlgrenska till mig också nu när vi övade på sprutor där, att om jag behöver ta något så ska det inte vara Ipren.

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011