Vi som ska göra IVF hösten 2011
Jag är nervös men på något sätt taggad! Kommer sprystarta i mitten av september. Har aldrig provat IVF tidigare. Vi är oförklarat ofrivilligt barnlösa.
Jag är nervös men på något sätt taggad! Kommer sprystarta i mitten av september. Har aldrig provat IVF tidigare. Vi är oförklarat ofrivilligt barnlösa.
Ja lycka till allihopa!
Snixa: Skönt att ni har några eskimoer att prova!
Ljusgläntan: Hoppas att du (och vi andra =)) inte mår så dåligt under nedreglering/hormobehandling. Vi skall också göra den långa metoden. Vi har försök i 2,5 år. Vore så fantastistk om det skulle lyckas...
Fef: Jag äter levaxin och det tog ett år att ställa in dosen, men säkert ett halvår för mycket eftersom min läkare glömde av att ändra dosen, så jag trodde det var bra i flera månader innan hon sa "oj då"...
Jag blir definitivt piggare av levaxin! :)
Det finns inga biverknigar med levaxin, men om man överdoserar får man förhöjd ämnesomsättning vilket påverkar hela kroppen. Jag upplevde det förra gången jag åt levaxin, läkaren sa att jag skulle sluta helt då.
(vilket innebar att jag gick ett helt år med däliga värden i onödan). Det är inte roligt med överdosering, hjärtklappning och sömnsvårigheter. Men nu när jag fått bra dos är det toppen!
(Tidigare åt jag 100 ug och blev överdoserad, nu äter jag 75 varannan och 100 varannan, det är perfekt. Svårt att ställa in levaxin med andra ord...)
Har lärt mig att man inte kan lita på läkarna, stå på dig och be om kontoller regelbundet! Be om dina provsvar och läsa på lite om vad de betyder, så att du själv vet hur du ligger! Om du mår knasigt, ring direkt, hormonnivåerna är höjda ett tag efter man slutar med levaxinet , så man vill inte gå med för hög dos för länge.
Ang IVF så väntar på att börja nedreglering i slutet av september. Vill gärna vara med på listan :)
Skall jag bara kopiera den och lägga till mig?
Idag har jag börjat spraya! Känns bra att komma igång. Lider med alla som fått minus... Och gläds med er som fått plus, det inger hopp!
Väntrummet
- Carolina1: väntar på att få göra ET
- fef: behandling/ väntar på start
- Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
- Ylviz: väntar på start
- Augusti83: Ska på IVF information 19/9
- niotillfem: ska på IVF info 31/8
- annalotta : Ivf info inbokat 7/9
- Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
. - Nu snart så: väntar på spraystart ca 3/9
-Lillamillan: 3 ICSI, varav 2 ET, precis misslyckats igen och väntar på att få starta ICSI 4, nu lång beh
- MissCat samtal 15/9 efter misslyckat 3:e ivf, blir FET nästa gång.
- Längta82: väntar på start
-Susmar: 1 ICSI, misslyckats och väntar på att starta ICSI 2.
Sprayare
-Mami längtan IVF 1, spraystart 1/9
- snufflan75: ÄP nr 2, spraystart 22/8
- Lakrids: IVF nr 1, spraystart 25/8, långa metoden, ÄP v39
- Frida 1980: Spraystart 5/9, första försöket
- mimma85: spraystart 14/9
- Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9
Sprutare:
-Bubbel: får startdatum bara mensen kommer
Äggplockning:
ET/FET:
- Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
Ruvare:
- Benved: TD- 31/8
- Justan: TD- 8/9
- PCO: ICSI nr2 TD-4/9
- Dealiy TD 1/9
- Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
- kjameme: TD 15/9
- Dahlia82: IVF 1, ÄP 30/8 , ET 1/9, TD 16/9
- mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon) ET 31/8 TD 14/9
- Nana123: IVF 1. Äp 2/9. ET 4/9. TD 17/9
- ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8 , ÄP 6/9, TD 22/9
- Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 - ekke: sprutstart 28/8, äp 7/9, et 9/9, td 20/9
Gravida: -
Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
-Turitella: IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
Fysiskt och/eller psykiskt skulle det ju vara...
Tack mbo och snufflan75!
Det är verkligen skönt att höra att det inte bara är jag. Bra att det kan bli bättre med sprutorna, har inte sett fram emot dem så mycket, men nu har man ju en bra anledning ;)
Stor kram på er!