• Nu snart så

Vi som ska göra IVF hösten 2011

läste denna artikel i DN, spännande tes om varför vissa kvinnor inte blir gravida och varför vissa får upprepande missfall, fortfarande under forskning men kanske går att ta reda på mer.... någon som har läst hört vet mer?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/enzym-forklarar-i... 
    Verkligen en intressant artikel!

Jag har mått illa några gånger, särskilt idag. Är det någon annan som mått illa under ruvartiden? (Har ju bara gått 3 dagar för mig) Illamående står inte som biverkning för Crinone. Det kanske bara är för att man meckat så mycket med hormonerna under den senaste månaden? Brukar sällan må illa.
    Jag känner inte av något alls än tycker jag men det är väl helt olika från person till person. Det enda jag kan tycka är att jag är lite tröttare än vanligt men det har jag varit genom hela behandlingen så jag vet inte. Jag hoppas verkligen att det är något tecken men vet inte om det är för tidigt än.

I vilket fall hoppas jag att du mår bättre snart för visar det sig att det är pga en begynnande graviditet så tror jag att man bara blir glad åt lite illamående :)
    Kram
  • Nu snart så
    Igelkott: Hur mås det nu? Har illamåendet gått över eller hänger det i? Här fortsätter det på samma sätt, jag märker ingenting faktiskt. Tänker på dig och håller tummarna Glad

Vicki123: Jobbigt besked men jag är mycket imponerad över din styrka. Klart ni är pågång snart igen och jag tycker att när väl behandlingen började så gick det i en rasande fart, ja fram tills nu när jag bara går och väntar på att dagarna ska gå. Lycka till och stor kram

Ecke: Vad kul att du är igång igen. Lycka till med sprutorna.

Frida 1980: Har inte tänkt tjuvtesta jag heller men oj vad svårt det är. Min man är borta precis vid TD så jag kommer dessutom att skjuta lite extra på det så nästa fredag får jag se hur det blir.
    Jag håller alla tummar för att det inte är något att oroa sig för utan bara någon liten blödning. Önskar dig all lycka! Ta hand om lille maggen, jag hoppas att du får se den växa till ordentligt.

Sofisen: Härligt att du får komma igång snart igen. Lycka till, det kommer gå bra ska du se!

Annalotta: Jättetråkigt att höra att det blev avblåst men du ska se att det blir bättre med högre dos. Vi fick ut 12 ägg men jag har ingen aning om hur många blåsor det var. Vet inte om jag var på gränsen till överstimulering för jag bra ont i flera dagar efter. Jag fick i alla fall tillbaka en liten stjärna och 3 till frysen så nu hoppas jag Glad. Hoppas att du får komma igång så snart som möjligt igen, har du ringt och hört med dem om möjligheterna? Stor kram

JiLi: Lycka till med FET imorgon, jag går också på Sahlgrenska och är jättenöjd. ska slänga ett öga i tråden så att vi kan dela lite erfaranheter.

lillamillan: Mysko att det helt plötsligt uppstår en cysta nu. Skönt att du får fortsätta håller de dig under noggrannare observation nu eller kör du bara på som vanligt? Jag har ingen aning om vad en chokladcysta är, har du lust att berätta? Får man det bara om man har endometrios eller kan det komma av något annat också? Stor kram

Ylviz: Åh vad roligt att du har fått sätta igång. Visst är det skönt att saker och ting rör på sig? Klart vi kommer att lyckas, jag har bestämt att det här ska bli en superplus-tråd så nu får den se till att bli det Glad
  • Nu snart så
    Frida 1980 skrev 2011-10-20 20:27:07 följande:
    Det var duktigt gjort av er att hålla på det ännu längre. Har du några symtomer än? Nu ska jag lägga mig och läsa, jag har bakat 2 olika sorters bröd nu.

Kram till dig.
    Ja vi får väl se om jag lyckas, är ju inte där än :). Jag känner inte av någonting alls, börjar nästan bli lite orolig för det. Alla pratar om allt möjligt som ömma bröst, stick i magen, illamående, yrsel, smaker i munnen, extra bra luktsinne, trötthet osv osv. Jag har inget möjligen är jag lite trött men det kan lika gärna vara att vi är påväg mot höst.. Obestämd Hoppas att jag bara är en sån som inte känner något förrän senare helt enkelt.

Hur är det själv, du är på ruvardag 13 väl? Känner du av något? Vet att du frågat tidigare om hur progesteronet kan påverka men har du fått några svar där? Hoppas så för alla i tråden att det ska bli många glada miner här. Det är ju riktigt många som ruvar just nu.

Hemmalagat bröd lät ju helt fantastisk, låter supermysigt att lägga sig med en bra bok och en nybakt macka med smältande smör :) Tycker att du gör helt rätt

Stor kram
  • Nu snart så
    Vicki123 skrev 2011-10-20 21:31:32 följande:
    Nu snart så: det värmer o hoppas för dig!!! Jag kan bara föreställa mig att tiden sniiiglar sig fram för dig nu.
    Hör o häpna - har fått ok för sprutstart i morgon!!! Jag är så glad. Nu är det höga berg o djupa dalar. ;) Känner verkligen att de gör sitt allra yttersta för oss.
    TJOOHOO vilken lycka!! GRATTIS Solig

Mera Berg åt folket!
  • Nu snart så
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-20 21:42:18 följande:
    Nu snart så skrev 2011-10-20 21:32:20 följande:
    Ja vi får väl se om jag lyckas, är ju inte där än :). Jag känner inte av någonting alls, börjar nästan bli lite orolig för det. Alla pratar om allt möjligt som ömma bröst, stick i magen, illamående, yrsel, smaker i munnen, extra bra luktsinne, trötthet osv osv. Jag har inget möjligen är jag lite trött men det kan lika gärna vara att vi är påväg mot höst.. Obestämd Hoppas att jag bara är en sån som inte känner något förrän senare helt enkelt.
    Exakt vad jag försökte peppa dig men på den andra tråden =) De flesta (som bli gravida "normalt" ) känner ju ingenting innan det är dags för mensen. Nu känner man ju efter hela tiden eftersom man vet att det faktiskt blivit en befruktning!  Det kan ju lika gärna vara att man är helt knasig i kroppen efter alla hormoner och otäcka stick! (Trötthet är ett trevligt symptom, jag är jättetrött nu och njuter av det tills motsatsen bevisats).
    Stor kram till dig!!!
    Tack fina fina du Glad du har skrivit tidigare att jag peppar men du får nog ta och titta dig i spegeln för du är fantastisk på det du också. Det är alltid roligt att läsa dina svar och inlägg och jag blir på så gott humör. Det värmer verkligen.

Nu tar vi oss igenom detta tillsammans och ser till att vi får fortsätta följas åt hela vägen så att vi kan fortsätta peppa varandra även då.

Stor kram Solig

Frida 1980: ja visst har väl du ett antal symptom Skrattande. Jag har ju själv aldrig varit gravid men jag har ju passat på att läsa en hel del genom de här åren. Det är ju alldeles fantastisk spännande. Ska du vänta ända fram till den 25:e innan du testar nu då? Jag tror på våra små stjärnor och vill glädjas tillsammans när vi får våra plus.

Stora kramar
  • Nu snart så
    Frida: Skickar en stor kram och hoppas innerligt att det inte är något att oroa sig för. Kommer fortsätta hålla tummarna för dig så hårt jag bara kan.
  • Nu snart så

Jag förstår inte att det inte kan lyckas. Känner verkligen med er Frida 1980, Bubbel och Eve74. Har själv fått en blödning nu men snarare åt det brun-röda hållet och håller mig kvar i den sista lilla hoppfulla tråden att det inte är mensen utan bara en blödning. Tänker inte ge upp förrän jag har det svart på vitt på ett test att det är kört. Just nu är det inte roligt och jag behöver lite tid för återhämtning men hoppas som sagt in i det sista.

Stor kram på er allihop!

• Nu snart så
    Frida 1980 skrev 2011-10-23 14:44:08 följande:
    Skickar lite styrkekramar till dig... jag hoppas att det kommer lite positivt i gruppen snart också.
    Hur är det idag för dig?

Flytningarna/blödningarna har avtagit en anings aning, värken är tack och lov inte kvar (min man var lite orolig igår...). Idag däremot så har jag den jobbiga huvudvärken jag hade i torsdags, det känns som om hela huvudet ska sprängas. Så jag vaknade runt 2 inatt och har knappt sovit efter det på grund av huvudet. Oj vad jag beklagar mig... Hade det blivit värre så hade vi åkt in idag då vi båda är oroliga. Nu är det bara att vänta till imorgon för att testa och se om det blir ett plus eller ej på stickan. De vill ju gärna att man kollat när man ringer in.
    Verkar tyvärr som att blödningen tilltar här så jag får väl erkänna nederlaget nu Gråter Får sätta min tilltro till mina små eskimåer.
    Skönt att värken har gått över och det verkar ju som att det går åt rätt håll för dig överhuvudtaget. Håller alla tummar för dig. Vore skönt att få lite positiva inlägg också. Tycker att det är helt osannolikt att det inte är fler som lyckas faktiskt. Men du och Igelkott få höja stämningen igen helt enkelt.
    Stor kram
  • Nu snart så

Tack Ekke och Frida 1980 för fina ord och support.

Nu är det konstaterat. Det blev stjärnfall Gråter så nu när vi går mot vinter får jag lita på att någon av eskimåerna klarar sig. Vet inte hur jag ska hantera detta på annat sätt än att direkt se framåt. Orkar inte tänka på att det inte gick denna gång, hade så högt flygande planer och var säker på att nu så är det vår tur. Får nu finna nya krafter och försöka igen.

Lycka till nu alla som ruvar jag tror på att ni lyckas och för oss andra är det tid att finna kraft och ork för att ta nya tag. Jag tror fortfarande på att jag och ni kommer att lyckas. Stor kram

Flyttar mig på listan fram tills jag får göra FET.

Väntrummet  

- DrAnna: väntar på start
    - Selmv: väntar på sprutstart ca 15 okt
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    - Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9
    - annalotta :
    Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Längta82: väntar på start
    - Susmar: 1 ICSI, startar i okt/nov ICSI 2.
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart
    - mbo:
    två IVF, två minus, väntar på IVF 3
    - Sofisen: IVF 1 misslyckat ÄP 27/9, väntar på nystart IVF 1,5.
    - Kattis123: Väntar på mens, kommer i slutet av veckan. Sen spruta med puregon. IVF 1
    - JoB: Väntar på att få starta IVF/ICSI nr vilket borde ske i slutet av november.
    - finafina: Väntar på att få starta ny IVF  i slutet av november.
    MrsTS: 1 avbrutet IVF, väntar på att få börja om.
    - Nu snart så: IVF 1 (ET - misslyckat), väntar på FET)

Sprayare

- Vicki123:  spraystart 3/10 o äggplock v 44
    - MissCat:   3
    IVF  minus, spraystart 8/10
    - Ylviz: Spraystart 16/10, sprutstart 1/11. ÄP v 46

Sprutare
    - Mimma85:
    spraystart 14/9, sprutstart 8/10
    - Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39
    MrsTS: IVF 1, spraystart 20/9, sprutstart 5/10, VUL 2  14/10 ÄP v.42 
    - ekke: IVF 2 (ICSI) sprutstart 20/10 ÄP v43-44  
    - Vicki123: IVF 1, Spraystart 3/10, Sprutstart 21/10 (Menopur), Äggplock v 44                                    

Äggplockning/
    ET/FET: 
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37 -
    - Dahlia82:
    IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43  
    - Birdy:  IVF 2, spraystart 6/9, sprutstart 30/9, ÄP 11/10
    - Jili: ICSI 2, Sahlgrenska,FET  21/10
    - Lillamillan: ICSI nr 4, ÄP 25/10 planerat ET 27/10

Ruvare 
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
    - kjameme: TD 15/9
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9
    - Solanum: IVF 2, spraystart 9/8, sprutstart (menopur) 7/9, ÄP 21/9, ET 21/9, TD 7/10
    - Ciiwii: IVF 1, sprutstart 21/9, ÄP 5/10, ET 7/10 TD 21/10
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6/10, ET 8/10, TD 24/10
    - Eve74: IVF 1,  sprutstart 24/9 ,  ÄP 6/10, ET 11/10, TD 24/10
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, ÄP 5/9, ET 7/9, TD 25/10
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP 12/10, ET 14/10, TD 29/10
    - Ylva75: IVF2 spraystart14/9, sprutstart 5/10 ÄP 18/10 ET 20/10 TD 3/11

Gravida:
    - Turitella:
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
    - Dealiy: TD 1/9
    - Lindis 1974
    - Julia82: IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9, ET 28/9, TD 12/10
  • Nu snart så
    Eliezer4 skrev 2011-10-23 18:48:29 följande:
    Nu snart så: jag är i samma sits som du. Min mens har också dykt upp. Varför kan man aldrig få vara glad. Vi trodde i vår enfald att det skulle vara vår tur nu också. Som tur i oturen så har vi två i frysen, så vi hoppas på dem då.
    Känner med dig, det är verkligen inget roligt. Ska ringa Sahlgrenska imorgon för jag vill göra FET så snart som möjligt, gärna i den cykel som kommer nu men vet inte om jag kan få det. Har tre i frysen så förhoppningsvis är det någon av dem som känner sig som hemma i mig och vill fastna och växa.

Skickar en stor styrkekram till dig, vi får ta nya tag med våra eskimåer och hoppas på dem.
  • Nu snart så

Skickar en stor kram till er alla här inne. Håller med Ekke om att det är helt osannolikt att det inte är fler som plussat. De enda slutsatserna jag kan dra av det är att det nu kommer fyllas med plus och vi som har fått tråkiga besked nu kommer att få desto bättre framöver. Lycka till, tillåt er sörja och kom tillbaka med ny styrka och beslutsamhet.

Hanalaya: Håller tummarna för att du inte får några samtal utan får ett lyckat ET på onsdag. Stor kram

• Nu snart så
    bubbel skrev 2011-12-28 12:06:21 följande:
    Tack så mycket... Men lyckan va kort... Började blöda igår, och blöder mer och mer... Har fruktansvärt ont i magen och ryggen... Ska tillbaka för ny kontroll på måndag.... Är så ledsen... Och arg!!
    Nej, nej, nej, hoppas verkligen inte att det var något utan att du fick bra besked när du var på kontroll. Håller alla fingrar jag kan för din skull och skickar en stor kram
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011