• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Vad jag förstått så är det vaginatorierna Progesteron som gör att jag har större bröst och att de ömmar då de kan/ska ge gravid symptom.

Så nu får vi hoppas att det går över och blir riktiga symptom. 

• Frida 1980
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-14 15:29:41 följande:
    Hurra! Jag är ruvare! Det var verkligen fint att se den lilla stjärnan sitta där i sitt alldeles egna universum... Min man såg när den flöt in! Känns fantastiskt! Nu skall jag försöka koncentrera mig på hur skönt det är att inte behöva vara totalt uppfuppad av för lite/för mycket hormoner, samt att slippa allt rotande i det allra heligaste (på ett tag i alla fall) =)
    Som kronan på verket finns en eskimå i frysen!

Hoppas alla får en fin helg trots de rådande omständigheterna.
    Tack för allt stöd!!!

(Av 6 ägg blev 4 befruktade och 2 blev till bra embryon, det tycker jag känns som en finfin utdelning)
    Vad härligt att höra och grattis till Ruvare, vi börjar bli ett stort gäng nu.
    Nu snart så skrev 2011-10-14 13:54:31 följande:
    Frida 1980: Ja visst är det svårt och tiden sniglar sig fram, vill inget hellre än att vara på min testdag och självklart få se ett plus men det är fortfarande bra långt bort. Jag känner inte mycket av min Crinone men du tar inte samma va?Det du tar kanske ger mer symptom helt enkelt. Håller verkligen tummarna för att det går över i riktiga symptom snart så att vi snart allihop är på samma nivå som Julia82 Solig.

Lycka till med ruvandet! Så får vi höras kontinuerligt här om allt som händer. Förhoppningsvis blir vi fler som ruvar alleles strax. Igelkott borde ansluta idag för nu är klockan över 12 och inget nytt är skrivet Skrattande

Jag och min man går och pratar med magen och uppmanar det lilla där inne att fastna. Hoppas att det lyssnar :)

Stor kram
    Näe jag har ju progesteron och jag har hört att de kan ge samma symptom som vid en graviditet.
  • Frida 1980
    JoB skrev 2011-10-14 18:20:38 följande:
    Nu kom det lite blod när jag var på toa så jag räknar med att det inte blev något denna gång. Ska testa som dom sa att man alltid skulle på testdagen men jag är mentalt inställd på att det inte fungerade
    Vad tråkigt att höra... men ibland kan man ju få små mellanblödningar och speciellt runt menstid.
    När hade ni TD?

Kramar
  • Frida 1980
    JoB skrev 2011-10-15 21:08:34 följande:
    Tycker ni alla är fantastiska på peppning! Men för min del är det över nu, men sen har verkligen kommit men men nya tag snart igen. Kram
    Skickar över så många bamsekramar du behöver Hjärta
  • Frida 1980

Hej alla.

Räknar man dagen man återför embryot som ruvardag 0 eller 1?

Jag håller med Ciiwii och är också nyfiken för jag vill börja testa mig redan nu.
    Är på ruvardag 10 om man räknar med ET som dag 1.

Kram

• Frida 1980

Tack alla... jag då väntar jag nog ett par dagar till innan jag vågar tjuvtesta om jag nu gör det. Jag håller med om att det är svårt att läsa vad som är signaler för att man eventuellt skulle vara gravid. Å andra sidan så kommer ju inte symptomen på en vanlig graviditet förrän efter BIM,

• Frida 1980
    finafina skrev 2011-10-17 12:43:15 följande:
    läste denna artikel i DN, spännande tes om varför vissa kvinnor inte blir gravida och varför vissa får upprepande missfall, fortfarande under forskning men kanske går att ta reda på mer.... någon som har läst hört vet mer?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/enzym-forklarar-i... 
    Det var en intressant artikel och inget av det har jag hört förut. Undra om man kan testa sig för att kolla nivån på den där enzymen.
  • Frida 1980
    Själv vill jag så gärna testa mig men jag är bara på ruvardag 10...
  • Frida 1980
    Vicki123 skrev 2011-10-18 22:59:29 följande:
    Hej Ekke: På VUL idag hittade de en stor blodfylld endometrios cysta på äggstocken. :( Väntar på tid att ta bort den innan sprutor o äggplock. Känns lite tufft, men vi avbryter inte utan fördröjer bara. Hur går det för dig?
    Vad tråkigt att läsa... men otroligt bra av dig som ser det som ett en fördröjning. Snart är ni vid ÄP då tiden går så snabbt.

Kramar
  • Frida 1980

Hej Sofisen, tråkigt att höra men ändå skönt att ni kommer igång igen.

Hur mår ni alla andra... någon som vågat sig på att tjuvtesta än?
    Jag har funderingar på att göra det imorgon på RD13. 

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011