• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

annalotta skrev 2011-10-19 10:37:29 följande:

hej.

Följer tråden, men har inte skrivit så mkt tidigare. Ok om man skriver ett lite egoinlägg ändå? Lite ledsen och har ngra funderingar.

har börjat IVF beh och tagit sprutor i 2 veckor nu, äggplock skulle ske på nu på fredag. Men var där idag på ultraljud och det fanns bara två äggblåsor där. Så läkaren blåste av vårt äggplock . Nu ska jag böja om, med mer sprutor och högre doser! jättejobbigt och är riktigt ledsen. man måste vänta två st menstruationer innan jag får börja igen...Nu är det snart 3års babyförsök!
    Ni andra som gjort äggplock, hur många blosor har ni haft? varför är två för lite? vill så gärna ha en liten, men de känns som om vi backar ist för att komma framåt..
    Kram alla

Vad tråkigt att läsa Annalotta, jag har saknat dig här på tråden.

Vi hade 14 blåsor men i dom så fanns bara 4 ägg. Till oss sa dom att minimum var 3 blåsor och max 15. Jag antar att det är för att risken är så stor att det inte finns något ägg i dina 2 blåsor och att det är därför dom avblåst det hela. 

Kramar i massor Hjärta 
  • Frida 1980
    annalotta skrev 2011-10-19 10:51:15 följande:
    Hej Frida!
    Oj, hade ni 14 blåsor...Då kan jag ju förstå att han ville avbryta. För mig kom de som en chock så kom mig inte ens för att ställa ngra frågor, ville bara snabbt därifrån innan jag skulle bryta ihop! Mun nu fick jag lära mig ngt nytt, jag trodde äggblåsa innebar ägg? sa man kan ha blåsor utan ägg? kanske därför inte pergotime funkade för mig, hade alltid en blåsa..men då kan den har varit utan ägg då??
    Det är lite tungt idag, inte ens via sprutor verkar min kropp fungera, känner mig inte så hoppfull om att de ska lyckas för oss tyvärr!

Men jag ser ju att du går i väntans tider, hoppas du får ett plus, skulle du testa imorgon? så spännande, håller alla tummar jag bara kan för att de lyckats för er
    varma kramar
    Näe alla äggblåsor innehåller tyvärr inte ägg och jaa det kan vara därför Pergotime inte fungerade för dig. Nästa gång de planerar att starta en omgång så vet de ju också vad de har att vänta och menopur har 2 hormoner och fungerar bättre på de som inte får tillräckligt många äggblåsor eller ägg.

Vi får se, jag är grymt sugen på att testa men samtidigt otroligt nervös för att det ska bli ett minus. 
  • Frida 1980

Hej alla,

jag kissade och förberedde allt för att ta ett test, men efter ett samtal med min man hällde jag ut kisset och nu är det bara att vänta på TD.

Ciiwii: Känner du något än? Har du tjuvtestat?

Kram

• Frida 1980
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-20 09:27:24 följande:
    Bra =) Måste vara så svårt att låta bli! Skall försöka vara lika stark som du nästa vecka!
    Det låter klokt det. Ibland kan ju hormonet komma igång sent vid IVF och jag antar att det är därför de vill att man ska vänta och att mensen borde kommit innan testdagen om det inte tagit sig.

Kram 
  • Frida 1980
    JoB skrev 2011-10-20 11:08:56 följande:
    Duktig du är som kan hålla dig från att testa. Jag klarade ju inte det och tror jag kommer ha svårt nästa gång också. Kändes bättre att kunna styra eventuell ledsamhet än att riskera att få mensen på jobbet. Kram
    Jaa det resonemanget hänger jag med på... får jag mens på jobbet vet jag inte vart jag tar vägen. Då går jag hem tror jag.
  • Frida 1980

Urs... nu har jag fått rosa flytningar Rynkar på näsan och så har jag haft mensmage idag men inte nu.

• Frida 1980
    JoB skrev 2011-10-20 17:46:55 följande:
    Frida: då får vi hoppas att det bara är en blödning och inte något annat. Vilken dag är du på nu?
    Jag är på dag 13 så det är ju risk för att det är mensen... men jag hoppas på att det bara är en blödning.
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-20 19:10:38 följande:
    Frida 1980: Har inte tänkt tjuvtesta jag heller men oj vad svårt det är. Min man är borta precis vid TD så jag kommer dessutom att skjuta lite extra på det så nästa fredag får jag se hur det blir.
    Jag håller alla tummar för att det inte är något att oroa sig för utan bara någon liten blödning. Önskar dig all lycka! Ta hand om lille maggen, jag hoppas att du får se den växa till ordentligt.
    Det var duktigt gjort av er att hålla på det ännu längre. Har du några symtomer än? Nu ska jag lägga mig och läsa, jag har bakat 2 olika sorters bröd nu.

Kram till dig.
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-20 21:32:20 följande:
    Ja vi får väl se om jag lyckas, är ju inte där än :). Jag känner inte av någonting alls, börjar nästan bli lite orolig för det. Alla pratar om allt möjligt som ömma bröst, stick i magen, illamående, yrsel, smaker i munnen, extra bra luktsinne, trötthet osv osv. Jag har inget möjligen är jag lite trött men det kan lika gärna vara att vi är påväg mot höst.. Obestämd Hoppas att jag bara är en sån som inte känner något förrän senare helt enkelt.

Hur är det själv, du är på ruvardag 13 väl? Känner du av något? Vet att du frågat tidigare om hur progesteronet kan påverka men har du fått några svar där? Hoppas så för alla i tråden att det ska bli många glada miner här. Det är ju riktigt många som ruvar just nu.

Hemmalagat bröd lät ju helt fantastisk, låter supermysigt att lägga sig med en bra bok och en nybakt macka med smältande smör :) Tycker att du gör helt rätt

Stor kram
    Mmm gott bröd och boken tog slut... så nu får jag leta upp en ny.

Jag har haft känningar i magen, tröttare (men sover inte bättre), sen är ju brösten ömma men inte som dom var för några dagar sen. Sen känner jag mig plufsig.

Kram kram
  • Frida 1980
    Gråter

Nu kommer det mer flytningar, nästan blod.... hur f*****n ska man orka detta.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011