• Julia82

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Sofisen skrev 2011-09-19 09:06:20 följande:
    Godmorgon på er...

Ni som vet...
    När börjar man känna av att man tar sprutorna?
    Känner fortfarande inget, har tagit i 3 dagar och imorgon ska jag lägga till en annan sort... (Började med Puregon i Fredags)
    Tror ni det är ok att träna/spela innebandymatch sålänge man inte känner av något?

Tack för förkortningslexikonet.

Ha en bra dag allihopa...
    Jag började med Puregon i torsdags, och jag känner inte av det så mycket heller. Jag tror inte att det är någon fara att träna, springa eller spela innebandy, bara känn efter och avbryt om du mår dåligt. Jag var ganska yr igår när jag var på yoga, så under några övningar avbröt jag och vilade en stund.

Va kul att vi är i samma fas, bara en liten ynka dag emellan :)

Lycka till!
  • Julia82

Japp, samma sa dom till mig så jag kör på 06, 14 och 22. Jag har suprecur, det kanske skiljer sig mellan vilket spray man använder?! Och nu när jag börjat mer sprutorna så tar jag dom ihop med sista sprayen kl 22.00.

• Julia82

Glimra, välkommen!!

Hoppas din behandling har gått bra, vart går du någonstans? Va skönt att du har ÄP redan på onsdag, då är du snart klar. Jag har nog en vecka till, minst. Men dagarna går fort nu när man sprayar och sprutar :) Önskar dej ett stort lycka till på onsdag!!

• Julia82

Picasso, jag hoppas och önskar att det går vägen för dig!!! Det behöver ju inte vara mensen, stor kram!!

• Julia82
    ekke skrev 2011-09-20 13:36:49 följande:
    Tyvärr inget positivt besked idag :( tungt och jobbigt just nu. Måste ladda om, men det tar jag imorgon - i kväll ska jag dricka vin och gråta!

Håller tummarna för er andra
    Åh nej vad ledsen jag blir  Gråter

Har tänkt och hoppats så mycket att du skulle plussa. Livet är så orättvist!!!

TusenTusen och åter Tusen kramar till dej ekke!!!
  • Julia82

Jag är inne på sprut-dag 6 idag och lämnade blodprov igår. Idag när jag pratade med sköterskan för vidare ordination sa hon att jag måste komma in på UL redan imorgon. Läkaren hade sagt att jag har svarat väldigt fort och bra på hormonerna så dom ville kika på äggblåsorna och ta nytt blodprov imorgon bitti. När har ni andra fått göra UL, är det verkligen så tidigt??

• Julia82

Tack ekke! Hon lät så förvånad så jag blev lite konfunderad.

Mami längtan,
    Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Japp, vi är tätt allihop :) kul att följas åt!

• Julia82

Idag har jag vart på UL och sett mina äggblåsor. Dom var tydligen stora och fina på höger sida, och på vänster var det bara två små. Vet inte hur många det var riktigt, men tillräckligt hoppas jag. Så på måndag bär det av till Sahlgrenska för ÄP för min del. Spännande, och så skönt att veta vilken dag det ska ske.

Lycka till allihop. Det behövs verkligen fler + i tråden nu, blir så ledsen av att läsa om alla er som inte lyckats. Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa om er alla som kämpat på, och så slutar det med hemska minus och en massa tårar...

• Julia82

Glimra, herregud va många!!! Hoppas det gick bra och att du får bra befruktade ägg till insättning och frys :)

• Julia82

Fattar inte vad som hänt med mig idag. Gråter och är helt knäckt sen jag kom hem från sjukhuset! Jäkla hormoner, men så här har jag inte mått innan :( Har egentligen inget att vara ledsen över, men jag kan inte sluta! Suck!

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011