• Julia82

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Tack allihop :) Ni är så fina som stöttar när man är nere!!

Hoppas det blir bättre imorgon. Har vart aningens patetisk här hemma ikväll, gråtit för allt och för inget. Hmm... ska försöka hålla mig borta från affärer och allt annat med folk i fram tills ÄP är gjort. Pinsamt att bryta ihop på ICA liksom.

Hur mår ni andra?
    Kram på er

• Julia82

Men va är det här, inget plus för dej heller Ljusgläntan!! Så ledsen för din skull, det är så orättvist!

Colourful, så hemskt ledsen för dej också.

Picasso, jag önksar dej all lycka till idag!! Hoppas verkligen på ett plus för dej!!

På allvar, hur stor chans har vi som gör IVF. Just nu känns det som att den chansen är minimal när jag ser alla er som inte har lyckats. Blir så ledsen för er allihop som får minus, och dessutom blir jag mer och mer orolig och tappar hoppet för mina egna chanser. Varför ska just jag lyckas när ni andra som kämpat på så otroligt och längtar och vill precis lika mycket som mig. Usch, jag lider verkligen med er tjejer.

Nej, nu ska jag göra mitt bästa för att ta mig ur min jäkla depp och grin-period. Det är dags att åka till jobbet, dock utan mascara och med några pappersservetter i beredskap i fickan ifall mina gråt-anfall attakerar igen.

Lycka till allihop, och en massa tröstkramar till er som fått så ledsamma besked.

• Julia82
    Väntrummet 
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    Carolina1: väntar på att få göra ET 
    - fef: behandling/ väntar på start 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10 
    - Ylviz:
     väntar på start 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Lillamillan: 3 ICSI, varav 2 ET, precis misslyckats igen och väntar på att få starta ICSI 4, nu lång beh
    MissCat samtal 15/9 efter misslyckat 3:e ivf, blir FET nästa gång.
    - Längta82: väntar på start
    Susmar: 1 ICSI,  startar i okt/nov ICSI 2. 
    - ekke: 1 misslyckat IVF, ÄP för ICSI nr1 v.43 (korta metoden)
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart

Sprayare
    - Mami längtan
     IVF 1, spraystart 1/9
    - snufflan75: ÄP nr 2, spraystart 22/8 
    - mimma85: spraystart 14/9 
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP v.41
    - Nu snart så: IVF 1, spraystart 12/9, ev sprutstart 28/9, ev ÄP v. 41 
    - Eve74: IVF 1, Spraystart 26/8, ev sprutstart 24/9

Sprutare
    :
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP slutet av september
    Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39  
    - Belleelle: Ivf 1, spraystart 18/8, Sprutstart 12/9, ÄP vecka 39
    - Sofisen: IVF 1, sprutstart 16/9, beräknad ÄP v. 39 
    - Mami längtan:  IVF 1, sprutstart 15/9, ÄP v.39.
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, beräknad ÄP vecka 40 

Äggplockning:

-Julia82:
    IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9

ET/FET
    :
      - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43

Ruvare

- Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9 
    - kjameme: TD 15/9 
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)  ET 31/8 TD 14/9
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 

Gravida: 
    - Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
    -Turitella: 
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8 
    - Dealiy TD 1/9 
  • Julia82

Frida och Eve

Jag har inte heller hört nått om alkohol eller sex. Men dom har sagt att man ska leva som vanligt så det är nog ingen fara. Däremot läste jag om nån studie här på FL, att chanserna minskar med rätt många procent om båda dricker under och innan behandlingen. Jag och min man har valt att ha en helt ren period hela september. Vi har ju ÄP nu på måndag så det blev alltså helt alkoholfritt i en månad innan. Tänkte att man kanske ökar på chansen litegrann i vart fall. Sen kan det vara skönt att strunta i öl och vin under perioder ändå. Vi hade ändå inga stora events inplanerade... 

• Julia82

Kan ju tillägga att jag inte har en aning om sanningshalten i studien jag läste.. Läste det i ett forum här, så det behöver inte stämma! Men jag kände att det ändå var dags att dra ner på alkoholintaget, har blivit endel vin och sånt onyttigt till all grillning i sommar ;) aja aja på mig!

• Julia82

Grattis Sylse!!!! Va glad jag blev nu :) Stort Hurra!!! Och ett enormt lycka till med din graviditet! Va underbart att se ett plus!!!

• Julia82

Bez imena, jag går i Göteborg. Men angående remissen så ska du bli kallad inom tre månader till ert första möte. Ivfen kommer säkert inte starta då, men inom tre månader ska du få börja. Det innefattas i vårdgarantin numera :)

• Julia82

Sofisen, va konstigt!! Dåligt av dom att inte ha hört av sig än. Hoppas det löser sig i alla fall. ÄL-sprutan ska ju tas exakt 36 timmar innan, så har du äp på söndag ska du ju ta den redan ikväll!
    Hoppas du får tid på måndag, då får vi samma dag :)

• Julia82

Picasso :( Livet är så orättvist, jag önskar dej all lycka till i framtiden!!!

• Julia82

Jag tog min äl-spruta igårkväll. Skulle ta spray morgon och lunch igår, och sedan inget mer efter det. Så idag är jag helt hormon-ledig :) Yeah!
    Imorgon är det dags att värpa, äntligen! Förresten, ni som gått igenom det här innan, är det vanligt att det hugger till i magen i sluter av sprut-behandlingen? Igår fick jag jäkligt ont flera gånger om, såpass att jag fick lägga mig ner. Det är väl normalt?

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011