• Julia82

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Lellisen, jag har haft och har fortfarande molande värk i magen. Känns som att mensen är på gång typ varje dag... Men jag har som sagt fått svagt plus, fast det är ju väldigt tidigt än. Men jag känner mig hoppfull att det ska gå vägen!! Läste t.o.m
    nånstans att kvinnor som har "mensvärk" oftare plussar!
    Lycka till!

• Julia82

Vicki123

Jag fick redan på ÄP-dag när jag var på UL på onsdagen. Vi fick ÄP på måndag-morgon och då ska man ringa och boka tid till inlämning av spermaprovet på fredagen. Tror att man gör det dagen innan annars... När vi gjort ÄP fick vi tid för insättning på onsdagen. På Sahlgrenska har dom äp på förmiddagar och insättning på eftermiddagar.
    Jag tycker att din man ska ta ledigt hela dagen för äp. Det är väldigt skönt att ha med sig sin älskade både före-under och efter själva Äggplocket. Min man var med på insättningen också och det är jag också glad för :)
    Vilken vecka är det dags?!

• Julia82

Efter ett nytt graviditetstest igår så vågar jag faktiskt flytta mig på listan. Jag ÄR gravid, och just nu lyckligast i världen!!! Hoppas bara att lilla livet stannar kvar och växer sig till en frisk och kry liten krabat!

Väntrummet
    - Selmv: väntar på sprutstart ca 15 okt
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    - Carolina1: väntar på att få göra ET 
    - fef: 
    behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
    - Ylviz: Spraystart 16 okt, sprutstart 1 nov. ÄP v 46
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - annalotta : 
    Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - MissCat  misslyckat 3:e ivf,blir nytt 3-pack....väntar på spraystart...långa metoden.
    - Längta82: väntar på start 
    - Susmar: 
    1 ICSI, startar i okt/nov ICSI 2. 
    - ekke: 1 misslyckat IVF, ÄP för ICSI nr1 v.43 (korta metoden) 
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart 
    - mbo: 
    två IVF, två minus, väntar på IVF 3
    - Sofisen: IVF 1 misslyckat ÄP 27/9, väntar på nystart IVF 1,5. 

Sprayare

- Lillamillan: ICSI nr 4, spraystart 26/9, blodprov 10/10. 
    - Vicki123:  spraystart 3/10 o äggplock v 44

Sprutare
    - Mimma85:
    spraystart 14/9, sprutstart 8/10
    - Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39
    -  MrsTS: IVF 1, spraystart 20/9, sprutstart 5/10, ÄP v.42

Äggplockning/ET/FET: 
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43  
    - Eve74: IVF 1, Spraystart 26/8,  sprutstart 24/9 ,  ÄP 6/10
    - mimm1: IVF 2 spraystart 6/9 (Synarel), sprutstart 22/9 (Menopur), ÄP 7/10
    - Nu snart så: IVF 1, spraystart 12/9, sprutstart 28/9, ÄP 10/10 
    Birdy:  IVF 2, spraystart 6/9, sprutstart 30/9, ÄP 11/10
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP 12/10      

Ruvare
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
    - kjameme: TD 15/9 
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 
    - Solanum: 
    IVF 2, spraystart 9/8, sprutstart (menopur) 7/9, ÄP 21/9, ET 21/9, TD 7/10
    Belleella: Ivf 1, spraystart 18/8, sprutstart 12/9, ÄP 26/9, ET 28/9, TD 12/10
    JoB IVF/ICSI 1, ET 1/10 TD 17/10
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, ÄP 5/9, ET 7/9, TD 25/10
    - Ciiwii: IVF 1, sprutstart 21/9, ÄP 5/10, ET 7/10 TD 21/10
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6/10, ET 8/10, TD 24/10

Gravida:
    - Julia82: 
    IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9, ET 28/9, TD 12/10 
    - Lindis 1974
    - Turitella:
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
    - Dealiy: TD 1/9
    - Sylse: IVF 1 Örebro, Spraystart 6/8, Sprutstart (Gonal-F) 25/8, ÄP 5/9, ET 7/9, TD 23/9

• Julia82
    Jordgubbe1 skrev 2011-10-10 09:29:58 följande:
    Julia: Stort grattis igen!!! Känner du några symptom än?
    TACK!!!

Jajemän, här finns lite av varje. Hjärtklappning och blir ansträngd av minsta lilla. Ömma bröst, molvärk i magen, kissnödig på heltid, sen pendlar jag från att vara jättevarm till att frysa hela tiden. Så det är lite svårt att klä sig rätt :) Men alla symptom är varmt välkomna!!!

Hur går det för dej??
  • Julia82
    Nu snart så skrev 2011-10-10 09:51:32 följande:
    Julia82: FANTASTISKT! Grattis, grattis, grattis. Lycka till med den lille nu. Så otroligt roligt att ni lyckades och det behövs fler plus i tråden. Vi som kommer strax efter kämpar stenhårt för att följa ditt exempel Solig
    Taack Skrattande Ja, jag håller tummarna för er allihop!!!
    JoB skrev 2011-10-10 09:53:13 följande:
    Stort grattis Julia! På vilken dag testade du? Jag är nu på ruvardag 9 och har allt lust att testa
    TackiTacki! Jag testade första gången på ruvardag 8. Mest för att jag kände av en del symptom redan, men hade inga stora förhoppningar om ett positivt test, men minsann! Det fick jag, svagt men ändå!! Lycka till!
    Frida 1980 skrev 2011-10-10 10:06:19 följande:
    Vad HÄRLIGT att läsa. Ett stooooooort GRATTIS till er!
    Vilken lycka!!! 
    Ja, visst är det fantastikt! Jag skiner som en sol just nu Solig Men det är en lång väg kvar till ett barn, såklart finns det oro i detta också. Men jag ska verkligen försöka vara glad och njuta av det här nu utan en massa missfalls-tankar.

Vill också tacka er allihop i tråden. Det är så skönt att ha er allihop att kunna prata med, jag vet att alla härinne har samma drömmar och mål. Alla är så gulliga och stöttar varandra, för mig har det verkligen vart en stor hjälp genom hela IVFen!!!

Lycka till er alla som är under behandling! Hoppas på en drös med fina Plus nu.
    Kram
  • Julia82

Ciiwii, jag testade först på dag 8 och då blev det väldigt svagt, men ändå såpass att man såg det! Kanske att det hade gått nån dag innan med, jag vet inte... Önskar dej stort Lycka till!

• Julia82
    Nu snart så skrev 2011-10-13 11:29:44 följande:
    Vi går i Göteborg på Sahlgrenska och fick faktiskt ingen direkt dag för att göra tester. Eller så glömde de bort att informera. I vilket fall så har jag Crinone för 15 dagar inkl. igår så då antog jag att jag kunde testa när de var slut helt enkelt. Rätt eller fel vet jag inte. Verkar ändå vara lite olika tider för när man ska testa. Flera som ligger innan mig på listan har också tidigare testdatum än vad du har.

Hoppas i vilket fall på plus för oss båda Glad

Det står nog på baksidan på schemat som du har haft med dej på alla möten. På sahlgrenska är det nog standard att TD är på dag 15 räknat från dagen efter ET. Va skönt att du fick tre till frysen också, men vi hoppas såklart att du slipper använda dom nu ;)

Lycka till med ruvandet!!!

• Julia82

Igelkott, jag håller tummarna!!! Hoppas du får flera fina små embryon så du får några till frysen med. Lycka till med ruvandet, det är en nervös period... Iaf tyckte jag det.

Kram

• Julia82

JoB, tack! Ja det känna så kul att det gick vägen för mig, är så lycklig!! Men samtidigt otroligt nervös att det ska hända något... Men jag försöker vara positiv, har VUL den 26 okt, får jag se ett tickande hjärta då så kommer jag våga bli så överlycklig som jag helst skulle vilja vara redan nu.

Nu är det inte långt till du har TD väl? Hoppas verkligen du får + nu :)
    Kram

• Julia82

JoB, jag tror inte du behöver oroa dej. En jag känner tjuvtestade med nån dag innan TD och fick minus. Men fick plus på TD :) Lycka till, jag håller tummar och tår!!

• Julia82

Hej allihop,

Kikar in här och ser att det är flera efter mig som blivit gravida, STORT GRATTIS!!! Till er som väntar, sprayar, sprutar och ruvar vill jag skicka ett enormt LYCKA TILL, och till er som inte lyckats skickar jag styrkekramar och hoppas på bättre lycka nästa gång!

Jag lyckades bli gravid på första försöket, med det enda embryot som blev befruktat och delat sig rätt. Mina fem andra ägg var antingen omogna, eller obefruktade. Så vi fick inget till frysen, detta var vår enda chans på denna behandlingen. I torsdags var jag på VUL och såg liten i magen än en gång, (såg ett tickande hjärta på IVF-kliniken i v 8) denna gången i v 12. Därinne var det full aktivitet, liten sprattlade, vände sig och viftade med armarna. En sån otrolig lyckokänsla att se!!!  Nu först börjar det gå upp för mig och min man att vi med största sannolikhet kommer få bli föräldrar efter år av längtan. Jag är så otroligt lycklig och tacksam!!!

Ville bara skriva några rader om hur jag har det nu, och hoppas att det ger er som står på tur lite extra hopp och tro. Tyckte själv att det var skönt att läsa om andra som lyckats när jag var mitt i allt sprayande och sprutande. För mig är det såklart många månader kvar, och mycket kan fortfarande hända, men jag tror mer och mer att gå bra och att jag till sommaren får föda fram vår efterlängtade bebis!

Lycka till allihop,
    kram Julia

• Julia82

Belleella, kikade in och såg att det är dags för er igen. Vill önska er ett stort lycka till, hoppas verkligen det går vägen denna gången!
    Kram

• Julia82
    Belleella skrev 2012-02-03 16:22:16 följande:
    Tack så mycket Julia! Hoppas hoppas :)  Hur har allt gått? Hoppas att du mår bra!  4:de månaden nu eller va? Kram 

Det har gått bra för oss, är i v 21 nu och känner bebisen sprattla varje dag nu. Har vart orolig och nojjig många gånger, men nu efter RUL har det äntligen börjat släppa och jag kan känna mig lugn och glad. Jag håller tummarna för er, lycka till imorgon!!
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011