• bubbel

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Nu är det gjort! Ett embryo i lilla maggen, 8 ligger i frysen och 6 st odlas ett par dagar till för att sen ev frysas..

Äggstockarna va fortfarande väldigt svullna på mig men ingen vätska i buken som tur va! =)

24 okt ska jag ta gravtestet =)   

• bubbel

Kan nån lägga in mig i listan? Jag vet inte varför men när jag kopierar in listan så blir hela texten ihoptryckt!
    Nån som vet vad det kan va för fel? Har inte varit så förut...

I alla fall,  
     - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6 oktober, återföring av 1 embryo 8 okt. Gravtest 24 okt.

Tack på förhand /Bubbel    

• bubbel
    Frida 1980 skrev 2011-10-07 20:24:18 följande:
    I Uppsala får man det i alla fall och det var helt underbart... går nästan inte att beskriva. En belöning efter allt slit.

Jaa vi får verkligen hoppas att vi plussar om ett par veckor. Jag ska testa mig efter 18 dagar, den 25 oktober.

Jag håller allt jag kan för att det ska gå bra för er imorgon Hjärta

Vi fick inte se embryot, det låg redan i sprutan när hon kom in med den till oss... Lite synd, hade velat sett =)

Jaaa.... så nu är det bara att vänta till den 24-25 okt då =D *viftar otåligt med ena benet* 
  • bubbel
    selmv skrev 2011-10-08 17:38:40 följande:
    Hoppar in här , har läst mycket i denna tråden.

Jag ska också göra ivf nr 1 med start ca 15 okt. Vi ska köra den korta metoden.

Vi har två barn sedan tidigae som är 14, 11 år och de kom till på det vanliga viset men den tredje har vi nu försökt med i 5 år utan resultat.  Så vi beslöt oss för att testa ivf.

Jag är lite spänd inför allt men men det ska nog gå bra.   Längtar tills jag också är ruvare.

Lycka till allihopa :)       

Stort lycka till själv!

Jag har också barn innan, sen tidigare förhållande... Jag och min nuvarande sambo har försökt bli gravida i 2 år och 4 månader. Idag stoppades ett embryo tillbaka efter att ha kört den korta metoden.

Lycka till! =) 
  • bubbel

Nån får gärna flytta mig till "ruvarna" gjorde äggplock 6 okt och återföring 8 okt. Ska gravtesta 24 okt. Kan nån hjälpa mig? Kan inte kopiera listan på nåt bra sätt via ipad... Tack på förhand

• bubbel

till mig sa dom att jag skulle fortsätta med vaggisarna till den dag jag ska göra testet... vilket jag också skulle göra även om jag började  blöda... Så jag fortsätter tills på måndag så tar jag testet då också...
    Känns så jäkla onödigt men ...

suck...  

• bubbel

under min ruvartid åkte jag på förstorade äggstockar också... =(

Fick åka in akut för jag kunde inte gå så ont gjorde det!! det visade sig att mina äggstockar va 10X6 cm, istället för ca 1,5-2 cm stora...

Jävla skit!! Jag kan ta varenda krämpa i världen bara man får nåt för det! Men just nu känns allt så otroligt meningslöst!! 

• bubbel
    ekke skrev 2011-10-22 18:39:46 följande:
    Vad tusan bubbel :( - hoppades ju så för din skull Stor styrkekram!

Tack Ekke.. och jag hade hoppats så för din skull! =(

Att detta ska va så svårt för oss....

Bamsekramar tillbaka!     
  • bubbel

jag ska ta vaggisar tre ggr per dag ja....

Undrar vad det är som avgör om man ska ta två eller tre? 

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011