• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Tjejer...

Vet ni några regler om sex och alkohol när man sprutar? 

• Frida 1980
    Eve74 skrev 2011-09-22 09:04:30 följande:
    Jag frågade om man kan ta ett glas vin när man sprutar, det va ok fick jag till svar. När det gäller sex - ingen aning, men kan väl inte vara ngt problem? Eller..
    Själv så har vi nästan "gnetat" sönder varandra sista året, i hopp om att bligravid naturligt! Så för min del är jag inte så sugen just nu på sex.. Ni andra då?
    Har ni den lusten så ni vill kasta er på han ni delar morgontidningen med? =) 
    Faktiskt så har jag ingen större lust då sexet hemma har blivit mer av ett måste en av lust... Men min man är sugen och därför så tänkte jag kolla om det går eller ej.

Gällande alkohol så ska jag på 40-årsfest i helgen, men jag tror jag håller mig nykter ändå. Alkohol stör ju trots allt min diet också.
  • Frida 1980
    Eve74 skrev 2011-09-22 09:00:18 följande:

Känner med er alla som kämpar, och det inte riktigt vill sig! Kramar till er!

Frida 1980: Är såå nyfiken, hur är det att spruta sig själv? Ska börja på lördag och är lite nervös.. 

Det var inte så farligt som jag trodde... först höll jag på att svimma när jag skulle ta på mig själv, men det sticker så lite så att det knappt känns. Jag tycker inte du behöver oroa dig alls.
    Lindis1974 skrev 2011-09-22 09:13:43 följande:
    Vi fick rådet att avstå från alkohol. Tror t o m att de står på medicinen. Men kanske minns fel.
    Jaa vi kommer nog att avstå, min man han dricker inte heller.
    Eve74 skrev 2011-09-22 09:16:14 följande:
    Samma här, ska på 40 årsfest i helgen - håller mig borta från alkohol jag med. Håller på med viktväktarna och det här, så känns inte ok att dricka.
    Men svårt att veta hur man ska parera det.. folk frågar ju alltid om ngn inte dricker, och man kanske inte vill tala om det för hela världen. Jag ska upp och jobba tidigt på söndag, så skyller på det. 
    Jaa det var bra ursäkt. Jag kör ju LCHF och då får jag inte dricka sött så ska jag dricka så är det torrt vin eller starksprit som gäller. Jag får köpa något alkoholfritt annars.
    Julia82 skrev 2011-09-22 09:38:13 följande:
    Frida och Eve

Jag har inte heller hört nått om alkohol eller sex. Men dom har sagt att man ska leva som vanligt så det är nog ingen fara. Däremot läste jag om nån studie här på FL, att chanserna minskar med rätt många procent om båda dricker under och innan behandlingen. Jag och min man har valt att ha en helt ren period hela september. Vi har ju ÄP nu på måndag så det blev alltså helt alkoholfritt i en månad innan. Tänkte att man kanske ökar på chansen litegrann i vart fall. Sen kan det vara skönt att strunta i öl och vin under perioder ändå. Vi hade ändå inga stora events inplanerade... 
     Jag har druckit 3 glas vin denna månad hittills men ska inte dricka mer nu.

Sex är jag ju inte så sugen på men mannen är... så någon gång kanske det blir något. 
  • Frida 1980
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-22 10:59:46 följande:
    Vad låg jag blev idag efter minus beskedet.. Jag som ändå känt att det inte blev något och så blir jag ändå så nere. Men man kanske får vara nere en dag som denna. Suck!
    Självklart måste man få vara nere när man får ett sånt besked... inte alls roligt.

Kramar 
  • Frida 1980
    linasägerhej skrev 2011-09-22 12:22:41 följande:
    Frida 1980

Vår svårighet har berott först och främst på mannen som haft få spermier av usel kvalite..
     Nu har vi faktiskt fixat det hemma med pulver å jox. Fick status " helt normalt" så självklart har vi lite större förhoppningar den här gången. :)

Apropå Vin å så, så har jag från och med i måndags lagt av helt med vin, alkohol och cigaretter. Nu ska kroppen renas! Ska göra allt i min makt för att den här omgången ska ha de allra bästa förutsättningarna.

Funderar tillockmed på att börja motionera!!! :))

( eller i alla fall promenera )        
    Det låter ju jättebra att det nu är normalt och ännu bättre att du slutat röka. Jag rider men kommer sluta med det så fort vi gjort ET eller FET, inte för att jag tror att själva ridningen är farlig utan för att jag är rädd att skadas i stallet... kalla mig knäpp men jag är hellre säker än osäker.

Jag kommer dock att fortsätta cykla 1,2 mil t/r till jobbet 3 dagar i veckan.

Jag tror vi håller oss ifrån sex.
  • Frida 1980
    Frida 1980 skrev 2011-09-22 12:38:16 följande:
    Det låter ju jättebra att det nu är normalt och ännu bättre att du slutat röka. Jag rider men kommer sluta med det så fort vi gjort ET eller FET, inte för att jag tror att själva ridningen är farlig utan för att jag är rädd att skadas i stallet... kalla mig knäpp men jag är hellre säker än osäker.

Jag kommer dock att fortsätta cykla 1,2 mil t/r till jobbet 3 dagar i veckan.

Jag tror vi håller oss ifrån sex.
    Eller vi håller oss ifrån samlag helt enkelt.
  • Frida 1980
    linasägerhej skrev 2011-09-22 12:45:47 följande:
    Frida:

Jag har också häst, och den här gången ska jag inte hoppa upp förrns jag vet hur det gått.

Vid förra IVF:n red jag två dagar efter insättandet och när jag hoppade av fick jag en ENORM smärtatack som höll i sig i flera minuter.

Kändes helt klart inte ok, och den här gången vill jag  inte utsätta mig för samma sak.
    Kanske inte spelar någon roll egentligen, men men...       
    Våran barnmorska på ferten sa att om ett embryo/barn är frisk så ska man kunna göra allt man gjorde innan man blev gravid... rida, ha sex, hoppa studsmatta. Men med hästar är det så mycket annat som är farligt. Att trilla av, bli sparkad osv.

Tråkigt är det men efter alla bakslag blir man nog extra försiktig. 
  • Frida 1980
    sylse skrev 2011-09-22 14:17:37 följande:
    Hej hej tjejer!

Kunde inte hålla mig att invänta morgondan för att se va grav testet visar. Så jag har gjort det idag istället.
    Just nu är jag så lycklig. Känner att allt man varit med om de sista veckorna verkligen va värt det. Fick ett starkt Plus
    Åhhhh vad kul!

GRATTIS Hjärta
  • Frida 1980
    ekke skrev 2011-09-22 15:32:10 följande:
    Sylse: vad kul, GRATTIS!!! Precis vad vi behövde i denna tråd nu!
  • Frida 1980

Ojoj nu har jag fått svar på dagens blodprov och jag låg onödigt högt tyckte dom så nu ska jag sänka till 125 IE Puregon per spruta tills på torsdag då det är dags för VUL. 

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011