Eve74 skrev 2011-09-22 09:00:18 följande:
Känner med er alla som kämpar, och det inte riktigt vill sig! Kramar till er!
Frida 1980: Är såå nyfiken, hur är det att spruta sig själv? Ska börja på lördag och är lite nervös..
Det var inte så farligt som jag trodde... först höll jag på att svimma när jag skulle ta på mig själv, men det sticker så lite så att det knappt känns. Jag tycker inte du behöver oroa dig alls.
Lindis1974 skrev 2011-09-22 09:13:43 följande:
Vi fick rådet att avstå från alkohol. Tror t o m att de står på medicinen. Men kanske minns fel.
Jaa vi kommer nog att avstå, min man han dricker inte heller.
Eve74 skrev 2011-09-22 09:16:14 följande:
Samma här, ska på 40 årsfest i helgen - håller mig borta från alkohol jag med. Håller på med viktväktarna och det här, så känns inte ok att dricka.
Men svårt att veta hur man ska parera det.. folk frågar ju alltid om ngn inte dricker, och man kanske inte vill tala om det för hela världen. Jag ska upp och jobba tidigt på söndag, så skyller på det.
Jaa det var bra ursäkt. Jag kör ju LCHF och då får jag inte dricka sött så ska jag dricka så är det torrt vin eller starksprit som gäller. Jag får köpa något alkoholfritt annars.
Julia82 skrev 2011-09-22 09:38:13 följande:
Frida och Eve
Jag har inte heller hört nått om alkohol eller sex. Men dom har sagt att man ska leva som vanligt så det är nog ingen fara. Däremot läste jag om nån studie här på FL, att chanserna minskar med rätt många procent om båda dricker under och innan behandlingen. Jag och min man har valt att ha en helt ren period hela september. Vi har ju ÄP nu på måndag så det blev alltså helt alkoholfritt i en månad innan. Tänkte att man kanske ökar på chansen litegrann i vart fall. Sen kan det vara skönt att strunta i öl och vin under perioder ändå. Vi hade ändå inga stora events inplanerade...
Jag har druckit 3 glas vin denna månad hittills men ska inte dricka mer nu.
Sex är jag ju inte så sugen på men mannen är... så någon gång kanske det blir något.