• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Tack för er fina omtanke.

Än så länge blir det bara rosa/rött på pappret och knappt i bindan, det känns ändå inte kört fast samtidigt så känns det kört... svårt att förklara. Det brinner nästan i underlivet... kanske beror på Progesteronet vet inte.

MrsTS skrev 2011-10-21 10:05:50 följande:
    Måste bara skriva av mej lite,även om ja inte e så aktiv här annars. Skulle sätta tillbaka ett embryo idag var planen, men fick nyligen ett samtal att det inte fanns ngt. Känns SKIT! Detta händer endast i 4 procent av fallen tydligen. Detta var vårt första försök, som tur i oturen inte räknas. Så vi har alla tre kvar. Nästa gång skulle det bli mikroinjektion,tror ja det hette, hoppas det fungerar. Vill bara komma igång igen. Tankarna bara snurrar,blä!
    Jag blir så ledsen av att läsa hur det gick för er och hoppas innerligt att det blir bättre till nästa gång.
    Kram
  • Frida 1980
    annalotta skrev 2011-10-21 13:00:44 följande:
    Hur mår du Frida?? hoppas hoppas det bara är en blödning som man kan ha även som gravid! då jag väntade dottern så blödde jag rosa rött i 9 månader! men förstår din känsla, man vill inte ha den färgen, det skapar en oro!! Håller tummarna att de går vägen för er!!
    kram
    Jag trodde det hade avstannat och det hade det nog men nu är det mer blod igen... Kram
  • Frida 1980
    Eve74 skrev 2011-10-22 18:32:47 följande:
    Hej alla! Fd ruvare och nu menstjej Rynkar på näsan Fick  blödning idag - blöder mer nu på kvällen. Någon som kan hjälpa mig.. inte kan jag väl behöva fortsätta med vaggisarna ikväll? Har egentligen TD på måndag.
    bubbel skrev 2011-10-22 18:36:03 följande:
    Jag började blöda igår... =(
    Som mig ungefär... hur mycket blöder ni?
    Har ni smärtor?

Nu på kvällen har jag haft samma typ av smärtor som jag hade vid utomkveds... fast än så länge inte lika starka. Kan knappt gå, eller ta på magen osv. Tänkte lägga mig och vila ett tag.

Kram tjejer och jag lider verkligen med er att ni börjat blöda.
  • Frida 1980
    Eve74, Bubbel, Vicki123:
    Jag har ingen vanlig mens utan mer rosa/röda flytningar. De har hållit på sen i torsdags eftermiddag, det har inte blivit varken mer eller mindre. Det räcker att jag har trosskydd och det mesta kommer på pappret, det är när jag tagit en vaggis eller gjort nummer  2 som det kommer mer.

Här kommer stooooora kramar till oss alla som det inte tagit sig för.
    Hjärta

Här kommer ett stooooort grattis till de som lyckats.
    Hjärta
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-23 14:27:44 följande:
    Jag förstår inte att det inte kan lyckas. Känner verkligen med er Frida 1980, Bubbel och Eve74. Har själv fått en blödning nu men snarare åt det brun-röda hållet och håller mig kvar i den sista lilla hoppfulla tråden att det inte är mensen utan bara en blödning. Tänker inte ge upp förrän jag har det svart på vitt på ett test att det är kört. Just nu är det inte roligt och jag behöver lite tid för återhämtning men hoppas som sagt in i det sista.

Stor kram på er allihop!
    Skickar lite styrkekramar till dig... jag hoppas att det kommer lite positivt i gruppen snart också.
    Hur är det idag för dig?

Flytningarna/blödningarna har avtagit en anings aning, värken är tack och lov inte kvar (min man var lite orolig igår...). Idag däremot så har jag den jobbiga huvudvärken jag hade i torsdags, det känns som om hela huvudet ska sprängas. Så jag vaknade runt 2 inatt och har knappt sovit efter det på grund av huvudet. Oj vad jag beklagar mig... Hade det blivit värre så hade vi åkt in idag då vi båda är oroliga. Nu är det bara att vänta till imorgon för att testa och se om det blir ett plus eller ej på stickan. De vill ju gärna att man kollat när man ringer in.
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-23 15:18:56 följande:
    Verkar tyvärr som att blödningen tilltar här så jag får väl erkänna nederlaget nu Gråter Får sätta min tilltro till mina små eskimåer.
    Skönt att värken har gått över och det verkar ju som att det går åt rätt håll för dig överhuvudtaget. Håller alla tummar för dig. Vore skönt att få lite positiva inlägg också. Tycker att det är helt osannolikt att det inte är fler som lyckas faktiskt. Men du och Igelkott få höja stämningen igen helt enkelt.
    Stor kram
    Så tråkigt att höra att det blir mer och mer, världen är bra orättvis ibland... Kramar i massa.
  • Frida 1980

Jag kommer tyvärr inte med några nyheter... jag testade i morse men tyvärr ett Minus på gravtestet.
    Så min rosa/röda flytningar var väl kanske en otroligt sparsam mens då.

Jag har inte så mycket att säga, tack för era försök att hålla modet uppe.

Idag ska jag ringa dom och berätta... fast min testdag är imorgon så jag vet inte om jag måste ringa då eller om det går bra idag.

• Frida 1980
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-24 18:45:54 följande:
    Det var verkligen tråkigt att höra Frida!!! =(
    Men om du inte haft mens på riktigt tycker jag du skall testa imorgon igen, till oss sa dom att vi skulle testa på testdagen oavsett om vi fått mens eller ej, ibland visas inte + förrän testdagen! Även om det känns helt kört!
    ekke skrev 2011-10-24 08:13:28 följande:
    Jag har en kollega som lyckades på första syskonförsöket nu i sommar. Vi har försökt sedan de lyckades på första försöket första gången. "Storebror" är nu 2 år. Livet känns lite väl orättvist ibland.

Mitt sätt att överleva vår barnlöshet är att tänka på de som jag det ännu värre än oss. När vi försökt i ett år tänkte jag på de stackare som försökt i två år. Nu tänker jag på de som försökt i 5-7 år. Förhoppningsvis ska inte vi behöva vänta så länge. Men när vi bestämde oss för barn för snart 3 år sedan trodde vi inte att vi skulle sitta i vårt stora hus, med tomma rum som vi inte lyckats "fylla".

Tyvärr är jag nog inte ensam om att tänka att ivf-en skulle vara lösningen på vårt problem. Tänk om det inte är det? Jag skulle kunna tänka mig adoption, men jag vill inte vänta flera, flera år.

Oj, ja ett långt inlägg. Känns skönt att man kan skriva av sig här
    Näe det är klart... jag har ju plussat sent alla andra gånger men ingen av de gångerna har slutat lyckligt.

Vi ska på läkarbesök imorgon för att kolla så att jag inte har vätska i buken eftersom att mönstret har varit samma som när vi hade utomkveds.
  • Frida 1980

Jag flyttar mig i listan:

Väntrummet
    - DrAnna: väntar på start 
    - Selmv: väntar på sprutstart ca 15 okt
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    - Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Längta82: väntar på start
    - Susmar: 1 ICSI, startar i okt/nov ICSI 2.
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart
    - mbo:
    två IVF, två minus, väntar på IVF 3
    - Sofisen: IVF 1 misslyckat ÄP 27/9, väntar på nystart IVF 1,5.
    - Kattis123: Väntar på mens, kommer i slutet av veckan. Sen spruta med puregon. IVF 1
    - JoB: Väntar på att få starta IVF/ICSI nr vilket borde ske i slutet av november.
    - finafina: Väntar på att få starta ny IVF  i slutet av november. -
    MrsTS: 1 avbrutet IVF, väntar på att få börja om.
    - Nu snart så: IVF 1 (ET - misslyckat), väntar på FET)
    - Ciiwii: IVF 1 misslyckat, börja om?

- Eve74: IVF 1,  misslyckat, väntar på nystart

Sprayare
    - MissCat:   3 IVF  minus, spraystart 8/10
    - Ylviz: Spraystart 16/10, sprutstart 1/11. ÄP v 46

Sprutare
    - Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39
    MrsTS: IVF 1, spraystart 20/9, sprutstart 5/10, VUL 2  14/10 ÄP v.42
    - ekke: IVF 2 (ICSI) sprutstart 20/10 ÄP v43-44  
    - Vicki123: IVF 1, Sahlgrenska, Spraystart 3/10, Sprutstart 21/10 (Menopur), Äggplock v 44        

Äggplockning/
    ET/FET:
    -Mimma85:
    IVF 1 Falun, Spraystart 14/9, sprutstart 8/10, ÄP 21/10
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37 -
    - Dahlia82:
    IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43 
    -  Birdy:  IVF 2, spraystart 6/9, sprutstart 30/9, ÄP 11/10
    - Jili: ICSI 2, Sahlgrenska,FET  21/10
    - Lillamillan: ICSI nr 4, ÄP 25/10 planerat ET 27/10
    - Hanalaya IVF 1 Sahlgrenska, Sprutstart 11/11, ÄP 24/10, ET 26/10, TD 9/11  
    - Frida 1980: IVF 1,misslyckat. Väntar på FET ev. vecka 49

Ruvare
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
    - kjameme: TD 15/9
    -  Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9
    - Solanum: IVF 2, spraystart 9/8, sprutstart (menopur) 7/9, ÄP 21/9, ET 21/9, TD 7/10
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6/10, ET 8/10, TD 24/10
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP 12/10, ET 14/10, TD 29/10
    - Ylva75: IVF2 spraystart14/9, sprutstart 5/10 ÄP 18/10 ET 20/10 TD 3/11

Gravida:
    - Turitella:
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
    - Dealiy: TD 1/9
    - Lindis 1974
    - Julia82: IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9, ET 28/9, TD 12/10
  • Frida 1980
    annalotta skrev 2011-10-26 20:11:34 följande:
    MumwannaB! Hej, vad vi följt varandra länge, måste handla om år! Snart är de vår tur att få hoppa till en gravidtråd!! Lycka till med sprayande å äggplock!
    Vi är i väntrummet, skulle gjort äggplock i fredags, men hade för få ägg, trots sorayande, så nu måste vi vänta två menstruationer innan nästa spraystart! Hoppas vi hinner innan jul
    Kram på dig
    Det är så kul när man börjar känna igen folk i olika trådar... det är flera i denna tråd som finns i ett par andra jag läser och skriver i.

Kram till alla nya.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011