Syskon som delar rum..Tips!!
Jag har en pojk- 08 och en tjej -11 och det är meningen att dom ska dela rum om några månader, hur har ni gjort för att få ihop allt i rummet?
Skulle va kul med tips och gärna bilder.. =)
Tack i förhand!!
Jag har en pojk- 08 och en tjej -11 och det är meningen att dom ska dela rum om några månader, hur har ni gjort för att få ihop allt i rummet?
Skulle va kul med tips och gärna bilder.. =)
Tack i förhand!!
vill också höra om detta.
Har son-06 och dotter-10.
Ska ev dela rum snart, eller så får hon vårt sovrum och vi flyttar ut i vardagsrummet....
Ja!!
tack så mycket för tipsen...
Några fler???
Hoppar in här... Går i samma funderingar. Har en dotter född augusti -08 och en son född januari -11. Lillkillen bor än så länge i vårt rum, men snart får vi nog hitta på en annan lösning.
Hej!
har två pojkar, 4 år och en på 1 år de delar rum. har en "våningssäng" från IKEA (den här halvhöga med blå sida). har även inhandlat möbler ur deras nya serie med barnmöbler och byggt en komination som passar oss och rummet. Har samlat ihop alla småsaker som kan fastna i halsen högt upp i burkar/lådor som 4-åringen får be om om han vill leka med dem. annars är det fritt fram för lillkillen, han kan leka där utan att jag/vi blir oroliga. Bord och stolar har vi fått plocka bort då han är en liten klätterapa, men det får de tillbaka runt årsskiftet när lillen "förstår mer". De har de flesta saker "gemensamt", typ en djurlåda, en billåda, en låda med utklädningsgrejjor, en låda med spel (som lillen visserligen INTE får röra än så länge), en låda med snickargrejjor/dr väska, klossar i en, övrigt i en etc. etc.
De har vars en garderob...
ngt annat du/ni undrar över?
Vi har ett sovrum och ett lekrum. I sovrummet är det bara sängen, en myshörna med myslampa och en bokhylla med deras böcker. Ilekrummet är alla deras leksaker.
De har en våningssäng som står mitt i rummet. Vi har satt skivor på våningssängen så att dottern bara kan gå ut år ena hållet och sonen åt det andra. Sonen som sover nere får en mysig grotta och dottern som sover uppe har en koja eftersom vi har satt dit ett draperi som hon kan dra för. De kan inte se varann när de ligger i sängen. Men de vill att vi sågar upp en lucka för de tycker att det är tråkigt att inte kunna se varann.
Vi har utrymme så dom har varsitt rum (pojke mars 06 och flicka dec 07) men nu har dom fått för sig att dela rum så då blir ett av rummen sovrum och det andra leksaksrum. I sovrummet står varsin mammut säng och byrå samt en dubbelgarderob. Finns plats för mer garderob/byrå om det behövs. Lekrum har vi inte blivit helt klara med än men än så länge så står det en rumsdelaren (Ikeas stora) samt mammut runt bord och stolar. Ska skaffa en liten soffa till dom men inte hittat rätt än.
Hoppar med in Min dotter är född 2008 o Min son 2010 Vi tänkte att dom ska få dela på min dotters rum snart