• Vila

Syskon som delar rum..Tips!!

Vi har ett sovrum och ett lekrum. I sovrummet är det bara sängen, en myshörna med myslampa och en bokhylla med deras böcker. Ilekrummet är alla deras leksaker.

De har en våningssäng som står mitt i rummet. Vi har satt skivor på våningssängen så att dottern bara kan gå ut år ena hållet och sonen åt det andra. Sonen som sover nere får en mysig grotta och dottern som sover uppe har en koja eftersom vi har satt dit ett draperi som hon kan dra för. De kan inte se varann när de ligger i sängen. Men de vill att vi sågar upp en lucka för de tycker att det är tråkigt att inte kunna se varann.

• Vila
    Dieselmom skrev 2011-07-20 22:16:32 följande:
    det låter jättehäftigt, men har du en bild kanske, för jag känner att jag ändå inte riktigt förstår...??

Nu ligger det bilder i mitt galleri. Jag förstår att du inte förstår, det är lite svårt att förklara Detta var innan vi satte dit draperi på dotterns sida. Skivorna är klädda med tyg.
  • Vila
    Dieselmom skrev 2011-07-21 10:16:08 följande:
    Ok, har kollat nu =) är det en säng eller är det 2 sängar som ni har "satt ihop"?
    Det är en vanlig våningssäng som man också kan dela på så att det kan bli två fristående.
Svar på tråden Syskon som delar rum..Tips!!