Ova skrev 2011-07-22 10:13:45 följande:
Jag gissar på att man misstänker att han har en Sertolicelltumör i testikeln och 10-20% av dem sprider sig till lymfknutorna i närheten. De kan även få påverkan på benmärgen med bl.a. blodbrist som följd och om de har det så är prognosen mycket sämre. Man kan ultraljuda och se om lymfknutorna är förstorade innan operation. Man kan även skicka in testiklen för analys efter operationen och få svar på vilken typ av tumör det är.
Om det var min hund som var oförsäkrad så hade jag nog bara valt att kastrera honom och inte skicka på analys då det inte hade ändrat något på efterföljande behandling. Sen får man ju ta hänsyn till hur hunden mår för övrigt om man ska operera eller inte.
Angående hudinfektionen så ska ni se effekt inom en veckas antibiotikakur, annars har antibiotikan inte effekt och ni slänger pengarna i sjön.
Tänk på att ex-spot inte får ges till katter.
Katterna fick frontline. de tog ett blodprov och jag hoppas de ringer mig idag över resultatet. en kastrering för honom skulle ligga runt 3-3500 kr :S det är saftigt för oss med tanke på att vi har varit på 3 vet besök inom en månad. och varöfr kastrera honom o kanske riskera att den är elakartad så ploppar det upp nån tumör nån annan stans längre fram. är inte det att plåga honom?
att de inte såg detta tidigare. de har inte ens undersökt kulorna innan och det sa jag till vet oxå. varför har ingen tänkt på detta innan. vet sa att han har ingen underhudsfett o gles päls. vi har försökt att få upp honom i vikt men inte ett hg han lägger på sig. han har tappat musklerna bak och är vinglig i bakpartiet. han är svår o gå med. han vill inte längre o släpar fötterna efter sig nästan. vill göra sitt o sen in igen. han är tröttare än tidigare. jag får väcka honom på morgonen o när folk kommer på beök hälsar han inte alltid som han har gjort innan :S