Ont i pungen
Gå till en urolog genast!!
En natt för typ 3 år sen så vaknade jag av att min testikel var öm, så fort jag rörde på den så gjorde det ont. Det gick över efter ca 5 minuter så jag tänkte inte mer på det.
Sen ca 1 år senare så åkte jag till USA, första natten vi sov där vaknade jag utav EXTREEMA smärtor i min vänstra testikel. Visste inte vad jag skulle göra, så jag väckte min pappa och vi åkte till sjukhuset direkt. Fick morfin och blev sedan inlagd. Efter en röntgen så sa de att det bara var en svullnad, min testikel var då stor som två tennisbollar, skojar inte. Läkaren sa att det skulle gå över om några dagar, så vi åkte hem och tänkte inte så mycket på det. Dagarna efter sjukhuset så kunde jag inte äta någonting. Vanligtvis äter jag väldigt mycket, men då kunde jag inte ens få i mig en liten pannkaka, åt 2 tuggor sen fick jag inte ner mer. Ca 5 dagar senare så åkte vi från Los Angeles (där vi spendera första natten) ner till San Diego, för o träffa pappas ex fru. Efter två dagar hos henne tyckte hon det var konstigt, eftersom svullnaden hade ej gått ner efter ca 5 dagar. Hon fixade tid hos en orolog och han kände på min testikel och undersökte vad som kan ha hänt. Han sa sedan att den kunde vara vriden, så han skickade oss till sjukhuset och jag blev röntgad, kom sedan tillbaka till orologen och fick svaret att min testikel hade vridit sig. Testikeln hade vridit sig och täppt till blodtillförseln, man har då ca 5 timmar på sig att vrida tillbaka den efter det så e den död. Detta hände mig, så blev inlagd på sjukhuset i San Diego och de var tvungna att operera bort den.
Vet ej om du kan ha samma sak, men kolla dig för säkerhetens skull. Den smärtan jag hade vill man inte uppleva!