Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vad behövs det för kläder till förskolan?

Stövlar har vi ett par hemma och ett par på dagis, smidigt att slippa dra fram och tillbaka. När det galler Ytterkläder tycker jag det är bäst med vattentäta Skalkläder, galon använder vi inte. Ett ordentligt ställ med funktionskläder räcker bra så får man ta det mellan hemmet och dagis. Goretex gympaskor tycker jag är bra också så slipper barnet dra på stövlarna direkt det är det minsta fuktigt ute.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Mina barn har visserligen inte gått på ur och skur dagis, men ändå varit ute massvis. Jag skulle utan tvekan satsa på en funktionsoverall så barnet slipper galonisar utanpå overallen när det är blött och slaskigt, det blir så klumpigt så de blir stillastående=fryser. Vi har varit mycket nöjda med t.ex miniature, molo och hummel.

• Busbellan
    mia maria skrev 2011-07-18 22:15:12 följande:
    Jag har haft fleecefodrade galonkläder till båda mina barn o tycker att de är super!
    Visst barnet kanske är torrt på utsidan men antagligen inte på insidan eftersom det inte andas alls
  • Busbellan
    annisra skrev 2011-07-19 15:44:51 följande:
    Ett tips från en personal:
    Ta INTE med kläder etc. till förskolan som INTE kan köras i torkskåp.
    jag håller inte med!! Har jobbat på dagis i flera år och har inga som helst problem med kläder som inte får vara i torkskåp. Som tur var har inte heller personalen på mina barns dagis det heller. Det är ju oftast funktionsoveraller som inte får vara i torkskåp och de behöver ju inte heller vara det eftersom de inte blir blöta på insidan
  • Busbellan

Fast varför hänga in sånt som inte behöver torkas?

• Busbellan

Fast då är ju problemet löst. Ni hänger inte in sånt som är torrt, en bra funktionsoverall blir inte blöt på insidan och ska alltså inte hängas in i torkskåpet.

• Busbellan

Nej det här de nog inte då för har man bra funktionskläder så blir de inte blöta på insidan jag bor ändå i blaskiga södra Sverige och mina barn har inte varit blöta innanför overallen en enda gång.

Svar på tråden Vad behövs det för kläder till förskolan?