• monni

Juni/Juli mammor...

Jag har alltid en flaska med mineralvatten med mig. Törsten kommer fa när jag sätter mig och ska amma.

• monni

Jag är så glad. Har använt amningsnappar för att Charlie inte har fått tag om mina vårtor tidigare men idag har han lyckats amma utan!! Tjoho! Ibland blir man glad för det lilla.

Någon mer som känner panik över att tiden går så fort. Charlie är vårt andra barn och vi vet inte om vi ska skaffa fler. Om vi inte ska det så är detta ju sista gången jag får ha en liten bebis. Jag vill inte att tiden ska gå för fort och att han ska växa ifrån mig. Känner smma inför hans storasyster. Om två år ska hon börja skolan. Panik!! Min lilla tjej växer upp och blir stor... snyft

• monni
    FridaKarin skrev 2011-08-12 09:35:24 följande:
    Vi har köpt den flaskan också. För att han inte ska glömma sugtekniken när jag kommer igång med amningen igen. Men jag gillar inte flaskan. Det kommer väldigt mycket och det rinner ut från munnen och så kräks han mer. 
    Det är ju sån stor öppning på nappen.

Jag har en mamflaska som fungerat bra att kombinera med amningen.
    Ppilla skrev 2011-08-12 13:00:10 följande:
    Fridakarin: min lilla tjej bajsar varannan var tredje dag och är inte förstoppad. Min barnmorska sa att de kan bajsa allt från flera ggr per dag till en gång i veckan utan att vara förstoppade.
    Om de ammar behöver de inte bajsa på 10dagar men äter de ersättning ska de helst bajsa varje dag.
  • monni

Jag passar på när Charlie sitter i babysittern eller sover eller när mannen är hemma och kan sitta med honom.

Jag får lite ångest o panik över att de växer ur kläderna. Vill inte att min lilla ska växa för snabbt, samtidigt som jag vill se honom utvecklas till en egen liten personlighet!

• monni
    MammaJennii skrev 2011-08-21 20:41:52 följande:
    Nån mer som inte riktigt kan släppa taget om disk & tvätt & städ fast man igentligen måste vila?!

Jag kämpar på med städ, tvätt o disk annars har jag inte ro att vila men ibland bara måste jag lägga mig på soffan o passa på att blunda när lillkillen sover för annars orkar jag inte på nättern.

Jag fick en bristning i samband med förlossningen men den känner jag inget av nu efter 5veckor. Avslaget har slutat. Har dock en del kilon att bli av med.

• monni

åh, jag längtar oxå efter egentid. Att få åka hemifrån utan något barn eller man. Trääfa någon vän och ta ett glas vin!! Har två barn och man är redo att ta han dom dem 24h om dygnet. Mannen har varit iväg till stockholm med övernattning, spelat ett antal golfrundor och springer regelbundet, samt ska iväg till rom om två helger.. Dessutom får han ju egentid när han är på jobbet...

• monni
    FridaKarin skrev 2011-09-15 09:52:13 följande:
    Har vi samma man? HAHA nä då. Men det låter precis som min. Förutom rom då. Min ska på golf resa till skåne och spela fyra dagar. Han har spelat väldigt många rundor golf och har träffat vänner. 

Blir du lite irriterad på detta? Det blir jag. Jag är glad för hans skull men vill att han ska tänka att jag med  kanske vill göra något själv. Det verkar som att han inte ens kommer på tanken. 
    Lite irriterad blir jag att han ser till att få sin egentid men inte tänker på att jag kanske oxå vill ha egentid. Visst det r skoj att han får spela golf o umgås med vänner men ja då? Han tror nog att jag tycker det är underbart att vara hemma o ta hand om våra barn (vilket jag oxå gör) men att jag då inte har ngt behov av egentid... Även fast stora tjejen är på dagis så r det ju inte egentid när lillabebisen tar min tid. Man kopplar ju aldrig av, knappt ens när charlie sover. Bara att få gå ut o sätta sig på trappen och slippa behöva lyssna efter barnens rop "mamma".

han berättade desuttom idag att han ska bort med jobbet på övernattning till tranås i slutet av oktober.. Roligt för honom men när kommer jag SJÄLV få åka bort på en övernattning???? Kommer ta igen det som tusan när jag sluttat amma. Då ska jag åka iväg o dricka vin o sova borta.
  • monni
    MammaJennii skrev 2011-09-16 13:11:03 följande:
    Ni som blir irriterade på att era killar åker iväg och gör saker /övernattning.
    Varför säger ni inte det till dom att ni vill åka iväg. Ni kan inte vänta på att han ska fråga er om det.
    Rakt på sak tjejer! Glad
    Jag har gjort det men sen tycker jag att det borde komma naturligt från honom, att han ska inse det utan att man måste tjata.

Min man kom idag och nämnde att han ville åka o spela golf på en bana en bit längre bort, helgen efter att han varit i rom fre-måndag och då sa jag blankt nej. Herregud hur mycket egentid behöver han och hur mycket golf kan man spela!!!
  • monni

Våran lilla kille är 2månader nu men jag skulle inte lämna bort honom än. han är ju så liten och det känns som om det bara är vi föräldrar än som kan tolka hans signaler. Jag länmnar honom såklart hos hans pappa kortare stunder men eftersom jag ammar är det inte aktuellt med barnvakt. Det blir nog först när han är över 6månader, men kanske inte aktuellt förrän runt han är 1år. Vi lämnar istället bort storasyster som är 3,5år till farmor och mostrar och då är det ljuvligt lugnt hemma! Det räcker än sålänge.

• monni

Ska till bvc imorgon, ska bli skoj o se hur mycket han har växt sen sist!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...