Juni/Juli mammor...
Jag har alltid en flaska med mineralvatten med mig. Törsten kommer fa när jag sätter mig och ska amma.
Jag har alltid en flaska med mineralvatten med mig. Törsten kommer fa när jag sätter mig och ska amma.
Jag är så glad. Har använt amningsnappar för att Charlie inte har fått tag om mina vårtor tidigare men idag har han lyckats amma utan!! Tjoho! Ibland blir man glad för det lilla.
Någon mer som känner panik över att tiden går så fort. Charlie är vårt andra barn och vi vet inte om vi ska skaffa fler. Om vi inte ska det så är detta ju sista gången jag får ha en liten bebis. Jag vill inte att tiden ska gå för fort och att han ska växa ifrån mig. Känner smma inför hans storasyster. Om två år ska hon börja skolan. Panik!! Min lilla tjej växer upp och blir stor... snyft
Jag passar på när Charlie sitter i babysittern eller sover eller när mannen är hemma och kan sitta med honom.
Jag får lite ångest o panik över att de växer ur kläderna. Vill inte att min lilla ska växa för snabbt, samtidigt som jag vill se honom utvecklas till en egen liten personlighet!
Jag kämpar på med städ, tvätt o disk annars har jag inte ro att vila men ibland bara måste jag lägga mig på soffan o passa på att blunda när lillkillen sover för annars orkar jag inte på nättern.
Jag fick en bristning i samband med förlossningen men den känner jag inget av nu efter 5veckor. Avslaget har slutat. Har dock en del kilon att bli av med.
åh, jag längtar oxå efter egentid. Att få åka hemifrån utan något barn eller man. Trääfa någon vän och ta ett glas vin!! Har två barn och man är redo att ta han dom dem 24h om dygnet. Mannen har varit iväg till stockholm med övernattning, spelat ett antal golfrundor och springer regelbundet, samt ska iväg till rom om två helger.. Dessutom får han ju egentid när han är på jobbet...

Våran lilla kille är 2månader nu men jag skulle inte lämna bort honom än. han är ju så liten och det känns som om det bara är vi föräldrar än som kan tolka hans signaler. Jag länmnar honom såklart hos hans pappa kortare stunder men eftersom jag ammar är det inte aktuellt med barnvakt. Det blir nog först när han är över 6månader, men kanske inte aktuellt förrän runt han är 1år. Vi lämnar istället bort storasyster som är 3,5år till farmor och mostrar och då är det ljuvligt lugnt hemma! Det räcker än sålänge.
Ska till bvc imorgon, ska bli skoj o se hur mycket han har växt sen sist!