Juni/Juli mammor...
Jag har en blogg men just nu uppdateras den inte lika ofta www.mothertoone.blogg.se
Min lilla kille hade återigen gått upp väldigt bra i vikt vid kontrollen igår. Nu är han 2månader och väger över 6kg. Härligt!!
Jag har en blogg men just nu uppdateras den inte lika ofta www.mothertoone.blogg.se
Min lilla kille hade återigen gått upp väldigt bra i vikt vid kontrollen igår. Nu är han 2månader och väger över 6kg. Härligt!!
Helammar och har inte fått tillbaka mensen..
Charlie brukar asomna runt 20-22. När jag märker att han börjar bli grinig och trött ger jag honom mat, ammar eller ersättgning, då brukar han piggna till en kort stund eller helt slockna. Lägger honom i spjälsängen som står inne hos oss bredvid mig. Lägger snutten tätt tätt intill ansiktet och sen brukar han somna. Sover till ca2-3 äter och förhoppningsvis somnar om till ca7.. Fast oftast är jag uppe några gånger under natten och stoppar in nappen och ändrar läge på honom.
Är det ingen som har en bebis som vill vara vaken mitt inatten efter att ha ätit?? Det har hänt vår lilla kille flera nätter. Lagom skoj att vara vaken i 2h... Visserligen skriker han inte men blir otillfreds om jag lägger ner honom i sängen..
Hur går det med smakportioner? Någon som börjat? Ger ni på lunchen och/eller ger ni gröt?? Jag vilar på dagen om det varit en tuff natt.
Har en kille som är snart 4månader och han har fått smaka på lite gröt men det har jag gett på kvällen, det kanske r bättre att ge på morgonen?? Han älskar det och vill ha mera men jag har inte gett mer än några skedar! Han äter ersättning annars. Längtar tills man kan börja ge välling på kvällen men det r först vid 6 månader va?? Han bajsar minst en gång om dagen och verkar inte mer pruttig eller ha ont i magen. Dessutom verkar han vilja sova mindre på dagarna nu. Ca2h på fm och ev2h på em och ev en kortis 30min på kvällen lite beroende på hur mycket han sover på dagen. Sen äter han 1-2gånger på natten. Hur fort kan man öka smakportionerna? Om de verkar gilla det och inte verkar få ont i magen så r det bara att köra eller?? Är mitt andra barn men ibland känner jag mig helt nollställd.
Vi har gett ungefär samma smakisar som ni men inte avokado, ska testa det! Ger ni till lunch eller middag? Hur gamla ska de sen va när de ska ha varm mat både lunch o middag, 8-9månader?
Man kan blanda välling med ersättning och ge tidigare från ca5månader!
Charlie brukar vakna runt 6:30-7. Då är han vaken ca2-3h och äter en gång under den tiden. Han sitter i babysittern, ligger på golvet eller leker i min famn. Sen efter sovstunden är han vaken ca2,5h och äter en gång då. Sover ytterligare2-3h och då blir det kvällsmat när han är vaken. Lite beroende på hur han sovit under dagen så kanske han sover en kortis på kvällen ca20-30min. Äter lite till innan han somnar för natten runt 21-22. Äter runt 01-02 på natten. Ibland en gång till vid 5 och sen börjar dagen igen runt 6-7.
Hur gamla är era barn som ni försöker vänja av med nattmålen? För vår stora tjej kom det naturligt så med Charlie gissar jag att det oxå kommer komma sig naturligt så småningom. Han är 4månader och äter1-2gånger på natten.
Förstårinte hur ni får era barn att sova hela nätter och länge på morgonen. Charlie r 4.5månad äter 1-2 gånger på natten o vaknar mellan 5-7på morgonen. O sover ganska oroligt på nätterna.