Inlägg från: Ålen returns |Visa alla inlägg
  • Ålen returns

Namnbyte 2 åring

Vår kille var 22 månader när vi fick honom och det tog ca en vecka för honom att lystra till sitt nya namn. Det var mycket smidigt och lättare än jag trodde. Eftersom vårt språk skiljer sig från det sårk han var van att höra tänker jag mig att det inte blev så dramatiskt. Alla ord och läten var nya för honom.

Att få välja namn till sitt barn är en stor del i att äntligen få bli förälder (i alla fall för mig) så jag hoppas att ni hittar ert sätt att göra det på. Grattis till er och all lycka!!

• Ålen returns
    Pyrola skrev 2011-07-27 22:44:26 följande:
    Jag skulle inte byta namn på en 2-åring, en 2-åring är högst medveten om sitt namn och att namnet är viktigt för identiteten. Hellre lägga till ett eget namn så kan barnet välja själv.
    Kanske stämmer för ett barn som är uppvuxen i en trygg familj from den första sekunden i livet. För barnhemsbarn i vissa länder tror jag inte att detta stämmer....
    Namaste72 skrev 2011-07-28 08:33:34 följande:
    Som alltid förvånas jag över att det kommer in folk i adoptionstrådarna som uppenbarligen inte vet ett skvatt om adoption.
    Det är som om jag skulle gå in i förlossningtrådar och ge rådet till blivande föderskor att om de tycker det verkar smärtsamt att föda vaginalt så kan de ju pröva att trycka ut ungen genom skithålet...? Obestämd
    He he....
    Smulan1973 skrev 2011-07-28 01:16:34 följande:
    Men nu är det ju så att många barn är hittebarn och deras biologiska föräldrar har inte valt deras namn. Och sen väljer man inte barn. Man får det barn man får, precis som när man föder ett barn kan man inte själv välja. Och vi har ju såklart fått det bästa barnet.
    Väl talat!
Svar på tråden Namnbyte 2 åring