• Tokstolla

Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?

Libero har gjort en stor ändring i sitt blöjsortiment och ändrat en av marknadens mest populära blöjor (Comfort fit) till (Active) en tunnare och enligt Libero själva mer följsam blöja.

Men vad tycker du om bytet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 10:15
    Morgontrött som man är så blandade jag ihop namnen på blöjorna. Menar så klart Liberos nya sort ACTION och inte active fit (pampers)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?
  • älskarlivet81
    Tokstolla skrev 2011-07-17 22:24:22 följande:
    Man får hoppas att de märker av en försäljningssvacka
    Varför det? Jag vet många som köper Libero och är nöjda.. Vi skulle aldrig få för oss att köpa en annan blöja och dessutom vet jag inte vilken blöja vi skulle köpa om det inte hade varit Libero..

Jag tycker det är mer konstigt att Pampers går ut och säger att 8 av 10 småbarnsföräldrar rekommenderar deras nya blöja... Jag vet nog ingen som är nöjd med den :D 
  • Tokstolla
    älskarlivet81 skrev 2011-07-18 08:45:09 följande:
    Varför det? Jag vet många som köper Libero och är nöjda.. Vi skulle aldrig få för oss att köpa en annan blöja och dessutom vet jag inte vilken blöja vi skulle köpa om det inte hade varit Libero..

Jag tycker det är mer konstigt att Pampers går ut och säger att 8 av 10 småbarnsföräldrar rekommenderar deras nya blöja... Jag vet nog ingen som är nöjd med den :D 
    Asså jag tillhör skaran som tycker att den nya blöjan är så dålig att jag inte kan köpa den alls. Jag tycker inte om pampers iofs men det är bättre än den nya libero vilket jag har förstått att rätt många faktiskt tycker. 
    Min önskan är väl mest att comfort fit ska få komma tillbaka till marknaden helt enkelt.  =)

Min lille hade pampers från födseln- jag tycker de var mycket bättre fram tills att han vägde ca 7 kg- då bytte vi till comfort fit. =) 
  • Stampan

Jag har alltid kört libero men sen så fick vi ett gäng blöjor active fit från pampers och jag måste säga att de läcker aldrig! De är helt suveräna! Jag prövade action men gillade den inte alls så vi fortsatte med pampers så libero har förlorat oss som kunder iaf...

• KATITZY

Jag är helt emot bytet till den nya sorten. Blöjorna hänger och sitter illa redan efter en kissning.

• La Lola

Märker ingen skillnad förutom att den är tunnare....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • clembke
    älskarlivet81 skrev 2011-07-18 08:45:09 följande:
    Jag vet inte heller nån som är nöjd med pampers. Alla jag känner o pratar med förkastar pampers o väljer libero.
    Även sådana som inte har haft blöjbarn på läääänge säger att redan då va pampers urkass medan libero va bäst.
  • Butterscotch

Märker ingen skillnad, förutom att den är tunnare. Inga Libero har läckt på mina barn (inga Pampers eller Huggies heller, som vi också köper ibland).

• ElsaT

Nya Libero är sämre än den gamla på vår son, läcker och hänger.

Jag tycker däremot att Pampers är suveräna . Använder Baby Dry på natten, den  håller 12 tim och min son kissar MYCKET! På dagarna har han Active Fit, tunna smidiga och håller tätt.
    Upp tom strl 3 fungerade inte Pampers alls, läckte som såll, men nu i strl4 är dom bäst så han har väl ändrat form.
    Det märkliga är att då jag testade Pampers i de mindre strl luktade de hemskt men det gör de inte längre.

• myran82

Jag är inte vidare förtjust i de nya tunnare bjöjorna, men har bara testat storlek 4 än.

Är pojken lös i magen läcker de och de verkar även som de blivit något större (vi har en smalis)

• älskarlivet81
    Tokstolla skrev 2011-07-18 08:57:57 följande:
    Asså jag tillhör skaran som tycker att den nya blöjan är så dålig att jag inte kan köpa den alls. Jag tycker inte om pampers iofs men det är bättre än den nya libero vilket jag har förstått att rätt många faktiskt tycker. 
    Min önskan är väl mest att comfort fit ska få komma tillbaka till marknaden helt enkelt.  =)

Min lille hade pampers från födseln- jag tycker de var mycket bättre fram tills att han vägde ca 7 kg- då bytte vi till comfort fit. =) 
    Pampers är usla tycker jag.. Vår dotter kissar genom deras blöja på 1,5 timme... 
    Hon hade väl pampers ett kort tag i början, men bara kanske 1-2 paket.. 
Svar på tråden Liberos nya blöja? Är du för eller emot...?