• Alexi

Hur kan jag spara bloggen?

Jag har en Wordpressblogg sen tre år tillbaka, som handlar om våra barn och familjelivet. Måånga och långa texter och massor med kort. Alltså väldigt viktigt att den inte kan försvinna. Hur kan man spara ner den på något sätt för framtiden? Finns det något vettigt sätt att skriva ut hela bloggen på, det är ju alltså hur många sidor som helst?

• Svar på tråden Hur kan jag spara bloggen?
  • marinassk

Jag håller på att spara min gamla blogg sen 2006 nu då jag o sambon skaffat en gemensam. Har köpt ett usb minne o spar varje inlägg som ett dokument! :)

• Alexi
    marinassk skrev 2011-07-17 21:55:53 följande:
    Jag håller på att spara min gamla blogg sen 2006 nu då jag o sambon skaffat en gemensam. Har köpt ett usb minne o spar varje inlägg som ett dokument! :)
    Varje inlägg som ett dokument? Det måste ta en hel evighet att spara ner?
  • EFI

Har du din WP-blogg på ett webhotell eller en gratissida? Har du den på webhotell kan du spara ner databaserna och ta med till nästa ställe. I själva wordpressgränssnittet finns även med rätt tillägg möjlighet att spara ner allt som en WP-databas som gör att du kan återställa den på en ny WP-installation på annat ställe.

 Apple user since 1987
  • marinassk

Jo tack... Men jag ville ha det så och hade den gamla bloggen på blogg.se. Nu har jag bara 2011 kvar haha ;)

• Alexi
    EFI skrev 2011-07-18 01:18:01 följande:
    Har du din WP-blogg på ett webhotell eller en gratissida? Har du den på webhotell kan du spara ner databaserna och ta med till nästa ställe. I själva wordpressgränssnittet finns även med rätt tillägg möjlighet att spara ner allt som en WP-databas som gör att du kan återställa den på en ny WP-installation på annat ställe.
    Jag har bloggen på wordpress.com.

Jag har alltså inte tänkt flytta bloggen eller så men vad händer om tio år ifall wordpress plötsligt lägger ner eller kraschar eller vad som helst? Jag vill ju att mina barn ska kunna läsa bloggen när de är vuxna. Hade gärna velat skriva ut den som en liten bok om det hade gått som gett dem som present.
  • EFI
    Alexi skrev 2011-07-18 09:26:33 följande:
    Jag har bloggen på wordpress.com.

Jag har alltså inte tänkt flytta bloggen eller så men vad händer om tio år ifall wordpress plötsligt lägger ner eller kraschar eller vad som helst? Jag vill ju att mina barn ska kunna läsa bloggen när de är vuxna. Hade gärna velat skriva ut den som en liten bok om det hade gått som gett dem som present.
    Det kan du också, men det blir ju lite jobb. Spara ner varenda sida som ett PDF-dokument så kan du trycka den i framtiden.
     Apple user since 1987
Svar på tråden Hur kan jag spara bloggen?