Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Valp

Håller med alla ovanstående. Visst KAN man men hu vilket jobb. Har haft två hundar med am staff blandning och de är inte så lätta att ha att göra med. Kräver ett hårt hantag.

Nu har jag en chihuahua och kan tom tycka det är mycket..haha...han är endå 9 år gammal och gillar inte långa promenader.
     Skulle aldrig skaffa valp nu när barnen är små, oavsätt ras. Däremot när yngsta är sisådär 4 år men då skulle jag välja en betydligt "enklare" ras.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79
    Hrönn skrev 2011-07-18 19:22:36 följande:
    Det är en Staffordshire terrier vi skall titta på, och jag har bara läst gott om dem.
    Det förstod nog vi alla av din förkortning. Träffade föresten en idag. Han är drygt ett år. Jättegullig, javisst men kräver en hel del. De två gångerna jag mött honom tidigare har han varit sktjobbig. Typiskt valp såklart med sylvassa tänder som skulle testas på allt och alla. Även om det är lek så gör det skitont.

Jag har inget emot rasen men det finns lättare hundar. Sen skulle jag aldrig rekomendere någon att skaffa valp samtidigt som små barn. Oavsätt ras. Det är som ytterligare ett barn.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
Svar på tråden Valp