Valp
Staffar behöver extremt mycket motion och träning gör att må bra. Vet man det och har den tiden är dom jätte trevliga. En understimulerad och stressad staff är inte att leka med. Inget kul med småbarn runt den då.
Staffar behöver extremt mycket motion och träning gör att må bra. Vet man det och har den tiden är dom jätte trevliga. En understimulerad och stressad staff är inte att leka med. Inget kul med småbarn runt den då.
Nej för att jag haft två st hemma, min kille har haft en. Har flera kompisar som har och min killes ex har. Dom kräver mycket motion. Det är absolut inte en hund som bara ska ha lätt rastning varje dag. De jag haft mådde bäst när dom fick springa brevid på rudturer ett par timmar samt träna lydnad någon gång i veckan minst. Det är en brukshunds ras. Dom är underbara MEN kräver tid och engagemang. Inget man skaffar om manär osäker på att tiden räcker till.
Att göra en shäfer till en soffpotatis är direkt elakt enligt mig.
Staffen är en krävande ras säger jag, jag säger inte att den är mer krävande än alla andra raser. Men har man inte tid att träna en sån ras mycket både mentalt och fysiskt så finns det bättre raser. Gäller även shäfer! Det är fel att bara gå kisse rundor med så aktiva raser!
Jag ser bara sitsen litet barn, bebis, staffe valp och en ensam mamma hemma.. Fatta själv ekvationen!! Ingen valp alls i det läget är att föredra oavsett!
Nej men det ÄR en väldigt aktiv ras. Absolut ingen soffpotatis och speciellt som unghingst far dom gärna runt som raketer. Ochdom behöver mkt hjärn stimulans. Hur 17 ska en ensam mammaledig med ett spädbarn och ett litet barn kunna tillfredställa det? Nej som jag sagt innan.. Vänta med valp.
Jag tycker det är löjligt att försvara staffen som en perfekt hund till precis alla på jorden bara för att man gillar staffar. Jag gillar dom oxå. Jag har en rottis men jag anser inte att den rasen passar precis alla. Jag tror inte att någon valp passar ts för tillfället för tiden kommer inte att räcka till!