Inlägg från: Sthlm Cicci |Visa alla inlägg
  • Sthlm Cicci

Valp

Staffen är en perfekt första hund tycker jag. jag tycker absolut att ni kan skaffa hund fast ni väntar barn. Allt går bara man vill. Jag har precis plussat och har en staff och en rottis. Båda tävlas och tränas. Men inte kommer jag sluta med det bara för att jag väntar barn. Det handlar bara om planering och vilja tror jag.

• Sthlm Cicci

varför är ni så negativa till staffen? Börjar fundera på vad det är för monsterstaffar ni träffat. Mina staffar och bekantas staffar stämmer inte alls in på eran beskrivning av att dom är så krävande. Därimot så är dom otroligt anpassningsbara. Staffarna kallas "The Nanny dog" av en anledning. Och det är för att dom funkar super med barn! Så länge barn och staff får lära sig hur man ska bete sig. Men det gäller väl alla barn och hundar?

• Sthlm Cicci

jag förstår inte varför ni säger att astaffar är så extremt krävande. Jag har haft flera staffar, och känner flera stora uppfödare inom staffevärlden. Men ingen uppfattar staffen som extremt krävande. vart får ni det ifrån? för att dom är terriers? Eller för att dom har fel utseende? Staffarna blir vad man gör dom till. Precis som vilken ras som helst. (Självklart finns det undantag!) Vill man göra en schäfer till soffpotatis så är inte det så svårt. Vill man ha en pudel, till arbetsnarkoman så är det inga problem. Det är ju bara att vänja dom vid det man vill.

• Sthlm Cicci

Jag håller med om att göra en schäfer till soffpotatis är elakt. Men kolla hur många det är som har dom som sällskapshundar. Som bara får gå små kissrundor. Självklart så behöver alla hundar motion och mentalträning. Men att staffen ska vara så svår och krävande är bara skitsnack tycker jag. Dom är inte mer krävande än någon annan ras. Jag kan förstå att man uppfattar dom som krävande pga att dom är energiska. Men det är en helt annan sak.

• Sthlm Cicci

Japp, jag är en staffemänniska. och självklart vill jag att en staffe hamnar i rätt familj, för att inte få dåligt rykte. Men jag reagerar lika mkt på att folk säger att staffar är så otroligt krävande. Då jag anser att dom inte är det. Jag tycker inte att mina brukshundar ens kan jämföras med mina staffar. Staffarna behöver inte alls lika mkt träning.

Hur gör alla uppfödare som har en 5-8 staffar hemma+ småbarn? Hur kan ni då kalla staffarna krävande? Och dom hundarna mår hur bra som helst. Visst dom får inte egentid varje dag. Men flera gånger i veckan så får dom det. Förklara det för mig tack.

• Sthlm Cicci

Jag lägger ner det här nu! Då vi inte kommer komma fram till nått iaf. Vi tycker för olika och har helt enkelt olika uppfattningar om hur rasen är och ska vara.

Men jag är därimot nyfiken på vad TS har beslutat. Kommer ni skaffa valp eller vänta?

Svar på tråden Valp