Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Sushilax ? Vilken?

trollkarl skrev 2011-07-27 21:14:09 följande:
    Hade ni tänkt lite längre än näsan är lång så är fisk fryst innan ni får den därav att man kan sänka tiden.
    Ge dig nu. 
  • Mariohn
    trollkarl skrev 2011-07-27 21:28:33 följande:
    @ koni

Nej nej nej åter nej..
    Jobba på hög nivå innebär full insikt.
    Nej inte lagd på is, nerfryst.
    Men du dillar ju! Jag VET ju när de åker ut och fiskar och när de säljer fisken! Det som är färsk fisk är inte nedfryst. Det är fiskat och lagt på is
  • Mariohn
    trollkarl skrev 2011-07-27 21:41:59 följande:
    Jaså? Det VET du?
    Så avståndet kontra att bara lägga på is? Tiden? *snark*
    Men hahaha vad är det med dig? Vilket avstånd? Du vet väl inte vart jag bor? De fiskar i havet här i smygehuk och fisken åker direkt in på is. Ganska trevligt ställe att åka till om man vill ha färsk fisk.
  • Mariohn
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:02:41 följande:
    Ja att smyga runt frågan som katten kring het gröt e ju bra flickor..
    Återigen, man penslar ju inte ögon o gälar med saltvatten för att dom ska se färska ut. Nä då *dooh*
    Men hahaha sluta driva!! 
  • Mariohn
    Koppkaka skrev 2011-07-27 22:07:57 följande:
    Just det faktum att det aldrig går att få konkreta källhänvisningar från trollkarl, får mig att tvivla på att han öht besitter de kunskaper och erfarenheter han så gärna skryter om.
    Jag börjar misstänka att det är han som är den arga kocken. Fast förhoppningsvis är det inte så då den arga kocken är det mest pinsamma i svensk tv någonsin. 
  • Mariohn
    Koppkaka skrev 2011-07-27 22:11:48 följande:
    Menar du han Alexander Nilsson? Nä, det tror jag inte. Han skrev "bamba" förut, och mig veterligen säger man det i t ex Göteborg. Och Alexander Nilsson är så mycket 08:a det går att bli :-P
    Haha sant
  • Mariohn
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:16:59 följande:
    Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
    Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
    Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.
    Det har jag inte sagt? Men jag har träffat honom och jag har sett hur han funkar bland folk och det är uppenbart att det är något fel på honom. Han har en intensitet som inte går att stänga av och det är faktiskt så att folk ogillar honom. Han pratar "vänligt" på samma sätt som han skäller ut folk och det är bara patetiskt. 

Och åter on topic. Sluta fjanta dig  
  • Mariohn
    La Lola skrev 2011-07-27 22:34:28 följande:
    Javisst! Vi är ju gäng hjärndöda människor som inte vet ett skit om nåt!
    Således vet vi inte vad sarkasm är heller!
    Vad är denna smarsak du talar om?
Svar på tråden Sushilax ? Vilken?