• Ms M

Vid vilken ålder slutade ni med vinteroverall och bytte till tvådelat?

Ja, som rubriken..

• Svar på tråden Vid vilken ålder slutade ni med vinteroverall och bytte till tvådelat?
  • Marre

Mina tjejer blir sju kommande vinter. Förra året fick de välja själva vilket de ville ha och valde overall.

Nu i höst börjar de förskoleklass och då är planen att de ska få tvådelat då de känns lite för stora för overall när de går i skolan. 

• cosinus

På dagis har mina haft overall. På 6-års har dottern fått välja själv och valde tvådelat men det gick bara en vecka innan overallen från året innan åkte fram igen eftersom det var så mycket enklare att ta på sig på rasten.

I år början hon ettan och kan fortfarande ha det tvådelade men jag ska köpa overall också för jag tror hon kommer föredra det även i år och annars så får hennes lillebror ta den nästa år då han går 6-års.

• La Lola

Alma var väl typ....7-8 kanske....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Javah

Han hade sin sista overall vintern han fyllde 6år, sen har han vägrat.

• Smilla75

Mina har bytt till jacka och byxa vid två års ålder, tycker det är praktiskt att ha jackan separat. Har Didrikssons.

• HarperSeven

Min son slutade när han var tre år. Vi flyttade utomlands då och sonens Kindergarten låg mitt inne i stan. Inga barn där hade overall. De hade inte ens tvådelat utan bara vinterjacka. Om vi hade bott kvar i Sverige och sonen hade fortsatt på sin uteförskola så hade vi nog forsatt ett bra tag till.

• skånegås

Vintern då hon fyllde 8, storlek 134/140 är även svårare att hitta overaller i...

• Tjohalia

Mina barn fyllde 4 och 6 nu i vår och vintern som var hade dom tvådelat. Funkade jättebra.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • vampyria2

När de har börjat skolan har alla utan en slutat med det, ena ungen ville ha det tills hon gick i tvåan så då fick hon det .-)

Svar på tråden Vid vilken ålder slutade ni med vinteroverall och bytte till tvådelat?