• Anonym (Mamma Gunilla)

Är jag en dålig förebild som mamma när jag kissar ute?

Jag har fobi mot offentliga toaletter.

Därför kissar jag en hel del ute, tycker faktiskt det är skönt att bara huka och tömma blåsan när man behöver. Händer ofta att jag gör det när vi är ute med familjen. Min dotter som är 17 år har börjat ta efter mig. Det händer att vi sätter oss och kissar i något parkeringsgarage eller bakom några bilar på en sån gata där folk brukar kissa om helgerna. När vi har varit i stan och handlat händer det att man går dit och kissar gömd bakom de parkerade bilarna mitt på dagen.

Är jag en dålig förebild som mamma som gör så eller är det bra att visa sin dotter var man kan kissa ute.

• Svar på tråden Är jag en dålig förebild som mamma när jag kissar ute?
  • cyklar

Okej. Nu läste jag ordentligt. Du skriver att du har fobi mot offentliga toaletter. Det gör väl grejen lite mer okej...

Men jag skulle nog säga att det känns mkt läskigare att gå in i ett parkeringsgarage och vara skiträdd att nån skulle se mig... Jag gillar inte heller offentliga toaletter men jag brukar inte sätta mig på ringen om det känns äckligt. Man kan liksom huka sig över och träna benmusklerna lite ^^

• såffan

inte om du kissar ute, men ett parkerinsgarage är väll ändå inne?

• Anonym (Jojjo)

Ja jag tycker nog faktiskt att du är en dålig förebild. Man kan ju inte sätta sig och pissa varsomhelst. Jag har också fobi mot offentliga toaletter men det löser jag genom att alltid ha med handsprit. Visst kan man kissa ute om det är absolut enda alternativet men det är väl mindre kul om man måste trampa i urin hela tiden för att folk tycker offentliga toaletter är otäcka.

• breeze2012

Det är böter på 800kr när man kissar ute som du gör om polisen ser dig! Innan din dotter tar efter dig helt så upplys henne om det. Och nej inte fräscht och ok att pissa bakom bilar och i garage när det faktiskt finns toaletter...Luktar rent ut jävligt plus hygienmässigt blä...

• Chazz Michael Michaels

Dags att söka för den där fobin kanske? Att pissa i offentliga miljöer, typ parkeringsgarage, är dräggbeteende.

• pluppfamiljen

Fyyyyy dessutom kan man få höga böter. Förvånad

Ps är det en skämt tråd? 

Blivande 6 barns mamma
  • Kazeer
    Anonym (Mamma Gunilla) skrev 2011-07-19 13:52:26 följande:
    Vem tänker på det när blåsan är full och man måste kissa
    De allra flesta vuxna människor har förmåga att kontrollera blåsan och planerna sin tillvaro så att de har tillgång till toalett och behöver inte sätta sig ute på gatan och kissa.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2011-07-19 14:20:51 följande:
    De allra flesta vuxna människor har förmåga att kontrollera blåsan och planerna sin tillvaro så att de har tillgång till toalett och behöver inte sätta sig ute på gatan och kissa.
    ... eller i ett parkeringsgarage.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (helknäppt)

Men alltså TS, du får ju helt enkelt lägga ut toapapper på ringen innan du sätter dig och ta i dörrhandtaget med en näsduk. Eller som någon skrev, ta med dig handsprit! Fattar inte att så många hänvisar till sina fobier jämt, sök hjälp om fobin hindrar dig från att leva ett normalt liv!

• beccagranen

Ute i naturen är det okej, men inte mitt i stan/på allmän plats. Finns dock undantag om det är akut läge och inte finns några toaletter alt. lång kö. Nöden har ju ingen lag som man brukar säga. Men att mer eller mindre planera och medvetet kiss på offentliga platser är fel. Idag brukar det finnas många trevliga toaletter, är själv inte så bekväm med att gå på allmäna wc, men jag lägger papper på sittsen och kissar "i luften". Så ja jag tycker du är ett dåligt fördömme, inte minst för att ni antagligen inte torkar er eller tvättar händerna efteråt.. dessutom är det olagligt,

Svar på tråden Är jag en dålig förebild som mamma när jag kissar ute?