• Paisley

INTJ typernas snacktråd :)

Hej och välkomna till INTJ typernas snacktråd! Dvs vi som har fått INTJ (Mastermind) som personlighetsgrupp på Myers-Briggs testet. Ta det här och se om du kvalar: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Här kan vi diskutera givande saker och få stöd av jämnlikar. Vad är det som skiljer oss ifrån mängden? Hur orkar vi med vardagslivet? Hur funkar det med familj, barn och vänner? Vem passar vi bäst med, någon som är exakt som oss eller kanske raka motsatsen? 

Här skriver BARA vi som är INTJ.

• Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)
  • zauzz
    Inima skrev 2011-07-23 23:59:29 följande:
    Jag såg nog fel.

Den nya om vad gärningsmannen i Noge ska ha för straff.
    Ok.

Den har jag inte skrivit något i. Jag har inte läst den än heller faktiskt 
  • Paisley

Ja usch det är verkligen hemskt det som händer. Samtidigt är det intressant att få reda på mer om vad som hänt och varför en person gör så här, hur han tänker hur han planerar. En riktig galning är det i alla fall.

Förresten en grej som jag har rä tat gaj enti rah ragnå mrlpeob tta släa xrette räd aksäebtonrv rä i dinorogn, ågonn nanan?

• Sum quod sum

Sätta bokstäver i rätt ordning?  En del kunde jag läsa ut..men som sagt har lite svårt med att koda bokstäver.

Mänisnanks hjrnäa kan lsäa oedrn i vlkien odnrnig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det uatn ngåra porlbem. Hägtfit va? 

Denna var snäppet lättare. Men jag kan inte se var ordet börjar och slutar på din rad..ställer till det för min dyslektiker hjärnaObestämd 

• Joual
    Hypnotica skrev 2011-07-23 23:04:53 följande:
    Man vet att man är INTJ när de säger på nyheterna att dåden var "oerhört välplanerade" och man i sitt stilla sinne tänker att ens senaste IKEA-tripp isåfall borde klassas som ett planeringstekniskt genialdrag.
    Jag har också lite svårt att förstå det där med "oerhört välplanerade". Han har köpt gödsel, läst instruktioner på nätet och gjort en bomb. Den har detonerat. Sen har han åkt iväg och skjutit massor av barn och ungdomar. 

Det är grymt, kallblodigt och fruktansvärt. Men "oerhört välplanerat"?  
  • Sum quod sum
    Joual skrev 2011-07-24 14:10:05 följande:
    Jag har också lite svårt att förstå det där med "oerhört välplanerade". Han har köpt gödsel, läst instruktioner på nätet och gjort en bomb. Den har detonerat. Sen har han åkt iväg och skjutit massor av barn och ungdomar. 

Det är grymt, kallblodigt och fruktansvärt. Men "oerhört välplanerat"?  
    Är det så välplanerat då han har åkt fast? Eller räckte inte planen så långt fram? 
  • Joual
    Sum quod sum skrev 2011-07-24 14:19:50 följande:
    Är det så välplanerat då han har åkt fast? Eller räckte inte planen så långt fram? 
    Jag är ganska förvånad över att han inte sköt sig själv när polisen kom fram till platsen. Frågan är väl om han planerade att åka fast, eller om något hände som gjorde att han inte kunde/hann ta sitt eget liv?

• Sum quod sum
    giftgrodan skrev 2011-07-24 14:21:39 följande:
    Var inte det en del av planen?
    Var det så smart att åka fast?  Vad får han för det? Fängelse, är det värt det? Låter inte genomtänkt.
  • giftgrodan
    Sum quod sum skrev 2011-07-24 14:32:13 följande:
    Var det så smart att åka fast?  Vad får han för det? Fängelse, är det värt det? Låter inte genomtänkt.
    hans bevekelsegrunder är nog rätt långt ifrån vad man själv kan anse vara logiskt...
  • Sum quod sum
    giftgrodan skrev 2011-07-24 14:38:05 följande:
    hans bevekelsegrunder är nog rätt långt ifrån vad man själv kan anse vara logiskt...
    Nej logisk kan man nog inte kalla honom.Snarare styrd av sitt hat..känslor. Till den milda grad att han bortsåg från allt utom hans egen uppdiktade ideologi.
Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)