• Paisley

INTJ typernas snacktråd :)

Hej och välkomna till INTJ typernas snacktråd! Dvs vi som har fått INTJ (Mastermind) som personlighetsgrupp på Myers-Briggs testet. Ta det här och se om du kvalar: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Här kan vi diskutera givande saker och få stöd av jämnlikar. Vad är det som skiljer oss ifrån mängden? Hur orkar vi med vardagslivet? Hur funkar det med familj, barn och vänner? Vem passar vi bäst med, någon som är exakt som oss eller kanske raka motsatsen? 

Här skriver BARA vi som är INTJ.

• Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)
  • Hypnotica

Tänker ni på bilden från bilen? Anledningen att man reagerar på den är att det inte är ett riktigt leende eftersom ögonmusklaturen inte är involverad.

• Hypnotica

Som INTJ får man lätt huvudvärk när man diskuterar något så "fluffigt" som människovärde på FL.

• Sum quod sum
    Hypnotica skrev 2011-07-27 22:08:12 följande:
    Som INTJ får man lätt huvudvärk när man diskuterar något så "fluffigt" som människovärde på FL.
    Ja..jag gick snabbt ur de trådarna.
  • Paisley

Jag minns att vi fick frågan när jag gick i skolan, kan ha varit 11 år gammal kanske: Vem räddar du först?

Det var en hel rad med människor, namn, ålder och yrke på dem. Någon var skådespelare, en annan alkoholist, en tredje ett litet barn osv. Jag tyckte det var lätt och svarade med en gång och mycket fast besluten. Mitt svar var att man ska ignorera namn, härkomst, yrke osv och bara ta åldern i beaktande. Så man räddar den yngsta i första hand efter som denna har levt kortast tid. 

• Hypnotica
    Paisley skrev 2011-07-27 23:25:20 följande:
    Jag minns att vi fick frågan när jag gick i skolan, kan ha varit 11 år gammal kanske: Vem räddar du först? Det var en hel rad med människor, namn, ålder och yrke på dem. Någon var skådespelare, en annan alkoholist, en tredje ett litet barn osv. Jag tyckte det var lätt och svarade med en gång och mycket fast besluten. Mitt svar var att man ska ignorera namn, härkomst, yrke osv och bara ta åldern i beaktande. Så man räddar den yngsta i första hand efter som denna har levt kortast tid. 

Intressant! Och logiskt - och fullständig avsaknad av känslobaserade bedömningar :D
  • Hypnotica
    Sum quod sum skrev 2011-07-27 23:12:36 följande:
    Ja..jag gick snabbt ur de trådarna.

Jag tänker slåss så länge det bara går. Vissa saker är för mig heliga och människovärde är ett.
  • Sum quod sum
    Hypnotica skrev 2011-07-27 23:29:13 följande:
    Jag tänker slåss så länge det bara går. Vissa saker är för mig heliga och människovärde är ett.
    Det är det..jag å andra sidan debatterar med en stolt sd anhängare utan verklighetsförankring.
  • Inima
    Hypnotica skrev 2011-07-27 22:08:12 följande:
    Jag hatar när folk inte kan lägga sig personliga åsikt åt sidan.
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Paisley
    Inima skrev 2011-07-27 23:35:18 följande:

Jag tycker snarare synd om dem :)
  • Hypnotica
    Inima skrev 2011-07-27 23:35:18 följande:
    Jag tror de ofta inte ens kan skilja personlig och objektiv åsikt åt.
Svar på tråden INTJ typernas snacktråd :)