• 0rion

lära gå vagn?

när är det läge att börja använda lära-gå-vagn?

• Svar på tråden lära gå vagn?
  • älskarlivet81
    0rion skrev 2011-08-07 12:16:01 följande:
    nu har hon börjat använda gåstolen som gåvagn. Hon tar tag i den och går framåt. är det läge att börja med gåvagnen då? men jag är rädd att hon ska ramla framåt och slå i ansiktet.
    Hehe, vår dotter använder allt hon kan gå iväg med som gåvagn :)
    Men som svar på din fråga, ja ta fram gåvagnen! 
  • 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 12:19:52 följande:
    Hehe, vår dotter använder allt hon kan gå iväg med som gåvagn :)
    Men som svar på din fråga, ja ta fram gåvagnen! 
    haha :D
    okej :D vad kul det ska bli!
  • älskarlivet81
    0rion skrev 2011-08-07 12:53:47 följande:
    haha :D
    okej :D vad kul det ska bli!
    Vår dotter har sedan hon börjat resa sig och gå runt, gått runt med gåvagn, stolar, soffbord etc etc..
  • 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 12:55:26 följande:
    Vår dotter har sedan hon börjat resa sig och gå runt, gått runt med gåvagn, stolar, soffbord etc etc..
    jokej:D men ramlar hon inte nån gång framåt? jag är skiträdd för att vår dotter ska ramla och slå i tänderna eller nåt.
  • älskarlivet81
    0rion skrev 2011-08-07 13:05:33 följande:
    jokej:D men ramlar hon inte nån gång framåt? jag är skiträdd för att vår dotter ska ramla och slå i tänderna eller nåt.
    Nej, hon har aldrig trillat när hon gått omkring med saker.. Är dock inte orolig för det heller, händer det så händer det.
  • 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 13:10:26 följande:
    Nej, hon har aldrig trillat när hon gått omkring med saker.. Är dock inte orolig för det heller, händer det så händer det.
    ja okej. man nojjar väl upp sig mer än vad man behöver egentligen.
  • älskarlivet81
    0rion skrev 2011-08-07 13:21:43 följande:
    ja okej. man nojjar väl upp sig mer än vad man behöver egentligen.
    Jo, många gör väl det.. Själv är jag inte sådan.. Vår dotter klättrar på allt och skulle jag varit nervös varje gång hade jag inte kunnat slappna av alls, förutom när hon sover.
  • sagofröken

Hehe, jag gick med på att skaffa gåvagnen för någon vecka sedan när vår dotter på allvar började skjuta diverse möbler framför sig som "rullator" Skrattande Då var hon 6,5 månader. Visst ramlar hon då och då, men det gör hon ju hursomhelst när hon övar sig på att ställa sig upp, gå längs möbler, sätta sig från stående osv. Lära-gå-vagnen känns ändå säkrare än att hon traskar runt med en kökspall framför sig...

Bulor och blåmärken ingår i att växa upp tänker jag, även om jag håller andan varje gång hon trillar omkull. Bara man tänker på vilka grejer de kan komma åt när de har vagnen att hålla sig i, och kanske sätta skydd om man har vassa möbelkanter som kan hamna i huvudhöjd.

Telefonkatalog i är ett bra tips!

• isolande

Jag e oxå orolig för det där fallaframåt och slå i-momentet. Både jag och min sambo har klurat på om vi ska ta fram vagnen men fegat ur. Den ser ju livsfarlig ut Tungan ute. Hjälper det med telefonkatalog i alltså? Ska prova det... vår dotter reser sig och VILL verkligen gå, men vågar inte riktigt utan nåt att hålla i, helst oss då...

• 0rion
    isolande skrev 2012-02-27 11:27:14 följande:
    Jag e oxå orolig för det där fallaframåt och slå i-momentet. Både jag och min sambo har klurat på om vi ska ta fram vagnen men fegat ur. Den ser ju livsfarlig ut Tungan ute. Hjälper det med telefonkatalog i alltså? Ska prova det... vår dotter reser sig och VILL verkligen gå, men vågar inte riktigt utan nåt att hålla i, helst oss då...
    ja, vi hade i en flaska vatten och det hjälpte, men hon var ju där och tog r den hela tiden :P så ett par ggr har hon tippat framåt och en gång riktigt illa så att hon fastnade med fingrarna under handtaget med rumpan rätt upp i vädret.
Svar på tråden lära gå vagn?