• 0rion

lära gå vagn?

när är det läge att börja använda lära-gå-vagn?

• Svar på tråden lära gå vagn?
  • isolande

Läste att man kan justera broms och handtag. Hur gör man mer exakt? Vår e begagnad och handtaget lutar lite bakåt och hjulen snurrar lätt. Ska man ha handtaget rakt upp istället? Var mer exakt skruvar man hjulen trögare?

• 0rion
    isolande skrev 2012-02-27 11:49:41 följande:
    Läste att man kan justera broms och handtag. Hur gör man mer exakt? Vår e begagnad och handtaget lutar lite bakåt och hjulen snurrar lätt. Ska man ha handtaget rakt upp istället? Var mer exakt skruvar man hjulen trögare?
    man skruvar åt hjulen hårdare på skruven nertill där vid hjulen :) handtaget kan man ha i två lägen. Man ska ha handtaget så att det lutar framåt till att börja med.
  • missnea

Har en ny lära gå vagn. Och i instruktionerna står det att man ska ha handtaget uppåt i början har jag för mig? Har jag fel? Är oxå supernervös över att hon ska ramla framåt.. Har skruvat åt hjulen med men Hon får sån himla fart!

• 0rion
    missnea skrev 2012-03-28 23:04:00 följande:
    Har en ny lära gå vagn. Och i instruktionerna står det att man ska ha handtaget uppåt i början har jag för mig? Har jag fel? Är oxå supernervös över att hon ska ramla framåt.. Har skruvat åt hjulen med men Hon får sån himla fart!
    handtaget skall luta framåt i början, så det ska alltså itne sitta rakt :)
  • missnea

Jag fattar inte.. Haha.. Vi har det rakt.. Men vi ska alltså ha det lite bakåtlutat???

• 0rion

det ska inte luta bakåt, det ska luta framåt:)

• 0rion
    missnea skrev 2012-03-29 19:26:05 följande:
    Haha! Ja då har vi det rätt:)
  • CaCC
    0rion skrev 2012-03-29 17:31:50 följande:
    det ska inte luta bakåt, det ska luta framåt:)

Menar du att det ska luta framåt från barnet? På vår vagn, en BRIO som köptes för 2 år sedan går det bara att ha handtaget rakt uppåt eller lutat bakåt mot barnet så att säga.
  • 0rion
    CaCC skrev 2012-03-29 20:59:19 följande:
    Menar du att det ska luta framåt från barnet? På vår vagn, en BRIO som köptes för 2 år sedan går det bara att ha handtaget rakt uppåt eller lutat bakåt mot barnet så att säga.
    ja , på våran brio kan man ha det framåtlutat och sen i rakt läge.
  • CaCC
    0rion skrev 2012-03-29 21:12:19 följande:

Konstigt att de är så olika då från samma märke.
  • 0rion
    CaCC skrev 2012-03-29 22:57:12 följande:
    Konstigt att de är så olika då från samma märke.
    ja verkligen!!!
  • skogsvitter
    0rion skrev 2012-03-29 21:12:19 följande:
    Menar du verkligen lutat från barnet? Det har jag aldrig sett och låter väldigt ologiskt eftersom det bidrar till framvikt (=större risk att tippa). De brukar ju vara vinklade bakåt, mot barnet. Alternativt rakt upp i 90 grader...
Svar på tråden lära gå vagn?