Inlägg från: MammaNilli |Visa alla inlägg
  • MammaNilli

9 månaders vägrar äta...

Ungar äter när dom vill äta. Så länge hon inte gråter så lär det inte ha med smärta att göra. Däremot kanske tänder är på väg? Det kanske har varit för varmt så hon är mer törstig än hungrig? Kan vara någon sjukdom på väg, hon är väl helt enkelt inte bara sugen etc. Om det inte hållit på länge så är det ju inte farligt. Sånt där kan ju gå i perioder. Har själv ingen erfarenhet av icke-ätande barn men man vet ju själv hur man är ibland. Det behöver inte vara något att oroa sig över .Ring till VC eller 1177 annars om du oroar dig mycket. Testa muta ungen med annat.

• MammaNilli

Och får jag fråga om hon äter själv eller inte? Min tjej vägrar äta om jag skulle försöka mata henne, hon äter alltid själv.

• MammaNilli
    Michiyo skrev 2011-07-20 20:42:05 följande:
    hon har blivit värre över 3 veckor nu... tänder är inte på ge.. hon har 8 tänder sen långt tillbaka och kan inte känna några av dom stora på väg...

har testat att låta henne äta själv men det ångrade jag nästan lika fort då hon tar tag i maten i fråga sen kastar hon den så låååångt hon bara kan xD nästan så det är ironiskt....

kan ju vara nån fas hon e i.. då hon inte vill ha mat.. för hon e inte ledsen och så. sover mindre gör hon med helt plötsligt. 
    Hon är väl kanske bara i en utvecklingsfas kanske.

Nu ska självklart inte jag säga åt dig hur du ska göra för alla föräldrar gör olika men jag är så med min unge att hon fick kasta hur mycket mat hon ville åt olika håll, gegga och leka med maten etc, nu är hon 1,5 år och har ätit själv utan att söla. Man måste, enligt mig alltså, låta ungarna hålla på, dom är bara barn och måste testa sig fram. Men det har väl förmodligen ingenting med att hon inte äter att göra.
  • MammaNilli
    MammaNilli skrev 2011-07-20 20:58:11 följande:
    Hon är väl kanske bara i en utvecklingsfas kanske.

Nu ska självklart inte jag säga åt dig hur du ska göra för alla föräldrar gör olika men jag är så med min unge att hon fick kasta hur mycket mat hon ville åt olika håll, gegga och leka med maten etc, nu är hon 1,5 år och har ätit själv utan att söla I FLER MÅNADER. Man måste, enligt mig alltså, låta ungarna hålla på, dom är bara barn och måste testa sig fram. Men det har väl förmodligen ingenting med att hon inte äter att göra.
    Liten bit text försvann där.
Svar på tråden 9 månaders vägrar äta...