• Anonym

Min man är jägare!!

zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Vad har ni ätit under de tre månader ni har känt varandra? Och vilka barn pratar du om? De ni inte har än?
  • Anonym
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!
    Varför flyttar du ihop med en man som du hatar? (Nej jag vet du skrev att han är underbar, men du skrev också att du hatar alla som äter kött) Om du har barn varför flyttar du ihop med en man du varit tillsammans med i ett par månader bara? Det låter inte som man är en super mamma då om det är det ditt nick betyder.
  • Anonym
    Anonym (dubbelmoralen) skrev 2011-07-21 09:02:05 följande:
    Jag hade inte trott att det var så mycket äta kött eller inte som var poängen. För jag är köttätare men tycker inte om att veta att min man skulle kunna skjuta och flå ett oskyldigt djur. Känns då som han är hård, barbarisk och okänslig och att vi inte är på samma våglängd om han inte har omtanke om djur. Jag har dock en dubbelmoral som heter duga... Köper kött ur köttdisken som någon annan dödat även om jag vet att jag bidrar till dödandet genom att köpa köttet så är det inte samma sak som att min man inte har spärren att inte skada rent handgripligt.
    Jag måste säga att jag hellre äter vilt! Då har djuret fått strosa omkring fritt tills livet plötsligt tar slut. Köttindustrin är ju bara obehaglig så DEN har jag dåligt samvete för att jag med mitt köttätande understödjer. Visst kanske det känns ofräscht att ens karl dödar och flår ett djur, men man får sätta det i ett perspektiv.
  • Anonym

vad har han ätit hittills i förhållandet? Det här måste ju vara fejk.. det låter bara lite för otroligt att han aldrig köpt hem kött, beställt kött på en restaurang eller föreslagit att ni ska grilla lite skivad gris( flintastek) på fredagskvällen..

• Anonym

Min sambo är också jägare och det var skitjobbigt i början.
    Tyckte att det var äkligt när han kom hem med ett råddjur och skulle ta bort pälsen och stycka det och lägga
    det i påsar som skulle in i frysen...
    Men jag vande mig. Nu kan jag se på när han gör det och kan hjälpa till. Tror att du bara måste vänja dig...

Det är skit gott med både älg och råddjur och jag bryr mig inte så mycket längre.

Men säg att du inte vill se eller veta av något, så hoppas jag att han kan respektera det.

• Anonym

Håller med honom, du är sjukt larvig!

• Anonym
    zuper mammzem skrev 2011-07-21 02:38:22 följande:
    är det någon som har något tips hur jag ska göra då???
    Flytta.

Du hatar ju honom... Han får jaga och äta kött bäst han vill och du får fortsätta hata alla köttätare.
  • Anonym

Jag förstår dig TS. Jag skulle aldrig bli ihop med en jägare. Enligt mig är det läskigt att folk ser ett nöje i att döda djur.

• Anonym

Å jag som vill att min man ska börja jaga! Han är dock inte intresserad så jag funderar starkt på att börja själv.

Svar på tråden Min man är jägare!!