Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Relation med iranier?

Nu kan jag bara svara utifrån mig själv och som någon skrev högre upp i tråden beror det nog mycket på om dom är födda här eller ej.

Jag är sedan 8 år tillsammans med en iranier. Gift sedan 4 år och har 2 barn tillsammans. Han är världens bästa man men även född här så otroligt försvenskad och icke troende. Hans föräldrar är också försvenskade och numera kristna. Men min generella syn på iranier är att dom är väldig vänliga och välupofostrade. Grundstenen i deras kultur är respekt. Så den dåliga sidan som vissa har har jag inte sett alls. Däremot säger min man samma sak om iranska kvinnor. Dom är precis så som beskrivs här uppe enligt honom. Jag vet dock inte.

Hur som så är min man värdens bästa och snällaste. För snäll till och med.

• hurtänktedunu
    Bebo86 skrev 2017-07-22 23:38:47 följande:

Vilken totalt efterbliven tråd. Svenska män är otrogna, dricker hutlöst och är snåla. Iranier är välutbildade, kärleksfulla och snygga.

Med vänlig hälsning,

En svensk som är lyckligt gift med en iranier ;)

Haha håller helt med. Också lyckligt gift med en iranier
  • hurtänktedunu
    Anonym (Hur är det egentligen?) skrev 2017-07-22 23:42:45 följande:

Vad är det som sägs om kvinnor? jag förstår inte? vad är din uppfattning?

Jag skrev ju att jag inte vet men att min man tycker som någon skrev tidigare i denna tråd så läs högre upp. Jag har absolut ingen uppfattning.
  • hurtänktedunu
    Anonym (Jan.) skrev 2017-07-25 20:45:02 följande:

Omanliga, hur? Och vad är manligt? Våldsamma och kontrollerande män?

Och vem säger att iranier är våldsamma och kontrollerande? Nu tycker jag att du drar alla över en kam. Jag är gift med en man från Iran och han är inte ens i närheten av att vara det. Och innan du behöver fråga nej det handlade inte om att jag inte kunde få en svensk man det handlade om att jag blev kär i en helt fantastisk person och att han råkade ha sitt ursprung från Iran var faktiskt inget jag gav en andra tanke.
Svar på tråden Relation med iranier?