Relation med iranier?
Tycker Iranskor om Svenskar? Är det många som dejtar Svenska killar?
träffar även 40-50 åringar unga svenska killar?
Tycker Iranskor om Svenskar? Är det många som dejtar Svenska killar?
träffar även 40-50 åringar unga svenska killar?
Jagmen även född här så otroligt försvenskad och icke troende. Haockså och numera kristna. Men min generella syn på iranier är att dom är väldig vänliga och välupofostrade. Grundstenen i deras kultur är respekt. Så den dåliga sidan som vissa har har jag inte sett alls. Däremot säger min man samma sak om iranska kvinnor. Dom är precis så som beskrivs här uppe enligt honom. Jag vet dock inte.
Hur som så är min man värdens bästa och snällaste. För snäll till och med.
Är det en del som träffar svenska killar?
Vad jag har förstått det som är det en del persiska iranska kvinnor som dejtar svenskar?
Iranska tjejer är störtsköna.
Det varierar säkert. Det finns fundamentalistiska iranier som flydde från schahens förföljelser och västerländskt orienterade som flytt Khomeini etc etc.
En av barnens kompisar har iransk mamma, jättetrevlig. En arbetskamrat är iransk armenier. Jättetrevlig (dock politiskt aktiv på vänsterkanten vilket kanske är mindre vanligt bland fundamentalister). En f d arbetskamrat perser, inte mer exotisk än de flesta sydeuropeer men väldigt sliskig. En släkting är gift med en iranier (persiskt och annat iranskt ursprung). Respektfull och extremt rädd att ta sig friheter, inleder aldrig ett handslag med en tjej själv. Lider av en sjuka jag själv har svårt för och som jag upplevt är tämligen vanlig bland iranier liksom bland t ex östeuropeer (här haglar fördomarna), nämligen ett stort och uttalat intresse för materiella ting, gärna märkesvaror. Tycker man själv det är både tröttsamt och dålig smak med prat om pengar, affärer, aktier och märkesvaror blir det lite tjatigt. Jag har också lite svårt för det sydeuropeiska stuk många iranier jag träffat vill ha på sina barn - fina kläder i vardagslag som inte får smutsas ner med lek.
Hahaha fördomarna haglar. Min pappa var eller är iranier. Det är som om alla smålänningar är snåla