15 månader kan inte gå..
Är jag ensammast i världen om att ha en liten som inte tagit sin första steg än som är 15 månder..det känns så i alla fall...
Är jag ensammast i världen om att ha en liten som inte tagit sin första steg än som är 15 månder..det känns så i alla fall...
äsch sluta stressa, de kommer att lära sig gå så småning om!
det där är ju så olika, jag har fem syskon och den som gick tidigast av oss var 12 månader vi andra var betydligt senare och vi har varit väldigt friska och helt normala hela högen...
Min förstfödda gick vid 10 månader, vår son går bara ett par steg åt gången och han är 18 månader. ( vi har väntat ett tag kan man säga ) Han är en liten fegis som helst vill hålla handen eller krypa - för det går ju fortare
Jag har varit superstressad över detta men jag antar att han tar sig den tid han behöver.....
Har bara läst TS
Dottern var 9 månader då hon gick stadigt
Sonen var nog kring 15 då han behagade ta sina första steg:)
Mkt lugnare då dom väntar till dom är redo. Tror han ramlade och slog sig sammanlagt 2 gånger.....dotter slog i huvudet minst 5 ggr/dag:(
Hon är nu 18.5 månad och går inte än...
nu har jag fått veta varför de ville göra en extrakontroll vid 14 månader ifall han inte stod. Det handlade om att han på ettårskontrollen inte ville visa att han kunde stå mot möbler utan benen vek sig när vi försökte få honom att stå. Kontrollen är för att se så barnen har normal muskeltonus i benen, att de inte är muskelsvaga eller annat som kan misstänka någon sjukdom.
Idag har sonen börjat släppa möbler och gå 3 steg till mig och efter en stund släppte han tom. mig och gick tillbaka och han skrattade hela tiden. Så nu har han nog insett att det kan vara kul att gå, för några dagar sedan så vägrade han ta ett steg om han inte fick hålla i bägge händerna. I morses så ställde han sig i min säng och försökte gå, fast det resulterade bara i en wreslinglandning rätt över mig :/
Så nu har han nog hittat sitt mod och motivation, andra behöver kanske lite mer tid på sig. Varför stappla fram när man kan krypa/kräla fortare.